PDA

Vis full versjon : 940 turbo: Fått oljelekkasje rundt reimhjul ?



gasgasboy
21/07/10, 16:58
Heisann !

Parkerte bilen nå på lørdag, også titta jeg under den neste dag, å da hadde det lukket ut litt olje, sjekket det idag siden bilen har stått stille siden søndag, og da så jeg det kom olje ut av dekselet, eller like under reimhjulet rett vedsidenav servopumpe .. Kan evnt noen av disse simringene byttes med motor i, eller må den tas fra hverandre ? Jeg tror det kommer av gåen simring, da forige eier hadde strammet reima litt for hardt, dermed gikk servo-pumpa mi for en stund tilbake, og nå dette .. Reima er helt passe nå, kan dytte den 2 - 3 cm opp og ned :)

Noen som har ett svar på dette ? :)


Mvh Magnus

boman
21/07/10, 19:50
Slenger meg på denne jeg også, er litt olje der på min også.

mhs940
22/07/10, 12:51
måvel slenge meg på jeg også.. da min har myyyye olje der.

mhs940
22/07/10, 12:53
min far er gammel volvomekanikker, og skrudde på disse motorene i 15år;) han sa at det er bare og rive ut radiator osv der framme, av med register og reimhjul.. så var det bare og pirke ut ringe... men den skulle være 3 ringer der, på 3 forskjellige hjul, og han anbefalte og bytte alle 3 når du først har begynt.

Fjellvang
22/07/10, 13:03
Er nok simringen på veiva som er oppbrukt :)

gaupe
22/07/10, 13:53
min far er gammel volvomekanikker, og skrudde på disse motorene i 15år;) han sa at det er bare og rive ut radiator osv der framme, av med register og reimhjul.. så var det bare og pirke ut ringe... men den skulle være 3 ringer der, på 3 forskjellige hjul, og han anbefalte og bytte alle 3 når du først har begynt.

Desse tre zimmeringane står i den frontdekselet, så det er vel berre å plukke ut den, og bytte dei i den, olje godt inn og tre forsiktig på plass igjen.

gull pilen
22/07/10, 14:18
kan også komme fra toppen... er dårlig ventilasjon i toppen så er lett for at tetningen på kammen begynner å lekke...
dette er også en ganske kurant jobb å gjøre med motoren i bilen...

henrik940
22/07/10, 14:27
min far er gammel volvomekanikker, og skrudde på disse motorene i 15år;) han sa at det er bare og rive ut radiator osv der framme, av med register og reimhjul.. så var det bare og pirke ut ringe... men den skulle være 3 ringer der, på 3 forskjellige hjul, og han anbefalte og bytte alle 3 når du først har begynt.

Da tror jeg faren din må få 15 år ekstra tid på seg. For det sitter kun to der :)

Også kan det være lurt å pelle ut hele lokket som sitter å holder simringene. Det sitter en pakning rundt lokket, som også må byttes da. Alt i alt koster dette 250-300kr på Volvo.

Pass på og rengjøre godt og få vekk alle pakningsrester fra lokket før du setter på ny.

pLetten
22/07/10, 15:25
Da tror jeg faren din må få 15 år ekstra tid på seg. For det sitter kun to der :)

Også kan det være lurt å pelle ut hele lokket som sitter å holder simringene. Det sitter en pakning rundt lokket, som også må byttes da. Alt i alt koster dette 250-300kr på Volvo.

Pass på og rengjøre godt og få vekk alle pakningsrester fra lokket før du setter på ny.


Da har nok ikke du sett godt nok etter. Er en simmering på kam, en på oljepumpeaksel og en på veivaksel.

henrik940
22/07/10, 15:26
Jepp. Men den simringen på kammen har ikke noe med dekselet der nede og gjøre.

gasgasboy
22/07/10, 18:00
Heisann heisann .. Her har dere svart gitt ! Faen så fantastisk :D

Da er vel problemet løst da, skal ta turen til volvo å kjøpe alt jeg trenger, så er det bare å pirke ut de gamle å bytte dem :)

Tusen takk for svar folkens ! :)

Popp
23/07/10, 15:02
min far er gammel volvomekanikker, og skrudde på disse motorene i 15år;) han sa at det er bare og rive ut radiator osv der framme, av med register og reimhjul.. så var det bare og pirke ut ringe... men den skulle være 3 ringer der, på 3 forskjellige hjul, og han anbefalte og bytte alle 3 når du først har begynt.

Ikke rart det er dyrt på Volvo om de driver og plukker ut radiator osv for å bytte simmerring på veiva, bytta på min uten å ta av noe annet enn deksel. bråkevifta og registeret samt reimhjulet ;)

gasgasboy
23/07/10, 15:08
Det der liker jeg ! Deilig å slippe og lufte kjølesystemet :)

Hvordan sitter reimhjulet på veiva ? Skrudd fast, eller sitter det i lings eller bare varma på ? :p

s4nd3r
23/07/10, 15:17
er bolt. trenger ei 24mm pipe tror eg det var.. bare skru ut.. ikkje lings...
kjekt med muttertrekker. men må ut med radiator da.. eller bare bårre ett stort hull rett gjennom den.. :P tette med sikaflex etterpå..

henrik940
23/07/10, 15:19
Det der liker jeg ! Deilig å slippe og lufte kjølesystemet :)

Hvordan sitter reimhjulet på veiva ? Skrudd fast, eller sitter det i lings eller bare varma på ? :p

Skrudd på. 24mm tror jeg hue på bolten er.

Sett bilen i 5.gir, legg noe forran hjula, få en kompis til å stå på bremsen, også kan du skru :)

gasgasboy
23/07/10, 20:54
Åssen gjør jeg det på automat ?? Har lagt noe under hjula, fått kompiser til å stå på bremsen, satt den i både 1-2-D men det hjelper jo ikke, går nesten like lett rundt uansett den : s

lasse940
23/07/10, 21:13
da jeg tok av den bolten. tok jeg av minuspolen på batteriet satte en latmansarm fast i rammevangen og fikk den av med starteren, vri om nøkklen ca 1 sek og vips bolten er løs :)

henrik940
23/07/10, 21:17
Hvordan skal du få til det uten at minuspolen er kobla på :p ?

lasse940
23/07/10, 21:20
Hvordan skal du få til det uten at minuspolen er kobla på :p ?
He he he Å F.. mente selvsakt ta av hettene til tennplugga ;)