PDA

Vis full versjon : Oljekjøer på b230fd



hnp
22/06/20, 23:49
Hei, Hadde mye gjennomslag i b230fk motoren min. Så kjøpte en b230fd bunndel av en kollega. Har ordnet olje inn og retur til turbo. Ble brått litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med oljekjøleren. Da på fd er det en pin bolt til oljefilter. og på fk er det jo en banjo som går inn. Så har sett litt på en mocal oljesandwich. Å lurer da på når jeg bestiller denne hvordan montering blir med filter. Sandwich går rett i blokken og hvordan monteres da oljefilter på sandwich? Er det en bolt på andre siden som ikke vises på bilde? Å om det evt ville lønnet seg bedre med en luftkjølt oljekjøler?

Har slitt litt med at bilen går dårlig iforhold til hva som er blitt gjort med den. Så håper på en blokk uten gjennomslag med vil fikse det :p :eek:

Oppsett
Viking 300chip bensin. 300/3"lmm tenning

Grønne R dyser
t3/t4 kina turbo
ny btr 3.6 Bar bensintrykk
KLR t2 kam med justerbart kamdrev
3"eksos fra turbo og ut
Walbro 255 bensinpumpe
3"lmm
Åpent luftfilter
ALU IC




Mocal oljesandwich.
http://www.pedersenracing.no/butikk/oljekjolere-og-tilbehor/oljesandwich-med-termostat-80/

gaupe
23/06/20, 11:45
Den bolten som du festar oljefilteret med, er skrua inn i blokka, denne kan du bytte ut med den du har på FKen. Du må vere forsiktig så du ikkje skadar gjengane på bolten når du skal demontere.