PDA

Vis full versjon : Gåen AC kompressor eller tomt for gass?



ktm300sx
30/05/20, 21:30
Har en V70 som AC’n kuttet ut på idag. Stod først litt på tomgang, da fungerte den ikke, så under kjøring begynte den plutselig å virke igjen i en 20 min periode før den kuttet igjen. Er det symptomer på at det er lite gass, eller kan det være kompressoren som er gåen? [emoji848]

sindreleander
30/05/20, 23:06
Har en V70 som AC’n kuttet ut på idag. Stod først litt på tomgang, da fungerte den ikke, så under kjøring begynte den plutselig å virke igjen i en 20 min periode før den kuttet igjen. Er det symptomer på at det er lite gass, eller kan det være kompressoren som er gåen? [emoji848]Kan muligens være dårlig magnetkobbling/clutchen til inn/ut kobbling

Sent fra min SM-G988B via Tapatalk

lars otto skiftesvik
31/05/20, 18:59
Har ac virket normal med god kjøling rett før kompressoren kuttet?
Dersom du har lekkasje på gassen vil som regel gassen lekke langsomt ut og du får dårligere og dårligere kjøling og kompressoren går oftere og oftere til den stopper helt.
Dersom alt virket normalt og kompressoren plutselig stopper vil jeg tro feilen ligger i kompressoren men du kan også ha fått en plutselig stor lekkasje på gassen men det vil jeg tro er mer sjeldent.

Alfs80
31/05/20, 19:25
Lars Otto fått skikk på din ac?

ktm300sx
31/05/20, 19:26
Har ac virket normal med god kjøling rett før kompressoren kuttet?
Dersom du har lekkasje på gassen vil som regel gassen lekke langsomt ut og du får dårligere og dårligere kjøling og kompressoren går oftere og oftere til den stopper helt.
Dersom alt virket normalt og kompressoren plutselig stopper vil jeg tro feilen ligger i kompressoren men du kan også ha fått en plutselig stor lekkasje på gassen men det vil jeg tro er mer sjeldent.


Ja, den gjorde det. Det som er veldig rart var at når jeg startet bilen idag, så virket den med en gang og uten problem i 50 min.. [emoji848][emoji1] Vanskelig med sånne komme og gå feil..
Men da kan det vel ikke være gassmangel?


Det har forsåvidt begynt å lukte litt rått. Er det noe filter å bytte på disse? Eller må man rense med gass?

lars otto skiftesvik
31/05/20, 19:58
Lars Otto fått skikk på din ac?

Nei, jeg har ikke det må sikkert bytte kondensator.

lars otto skiftesvik
31/05/20, 20:14
Ja, den gjorde det. Det som er veldig rart var at når jeg startet bilen idag, så virket den med en gang og uten problem i 50 min.. [emoji848][emoji1] Vanskelig med sånne komme og gå feil..
Men da kan det vel ikke være gassmangel?


Det har forsåvidt begynt å lukte litt rått. Er det noe filter å bytte på disse? Eller må man rense med gass?

Har sett at en annen her på forumet hadde samme problem som du da var det snakk om å shimse opp ac clutchen etter det var problemet løst.
Sikkert andre her som kan litt mer om dette.