PDA

Vis full versjon : forslag om krav på bilder i salgstråder!



turbocontainer
21/07/10, 11:56
hei:) jeg er en av mange som blir irritert av att det ikke er lagt til bilder da ting legges ut for salg. derfor syns jeg det skulle ha vært krav på minst 1 bilde av tingene som blir lagt ut for salg. er kjekt å vite hva man kjøper og att det er riktig og i god stand. flere som er enig eller?

A.Finstad
21/07/10, 12:18
det er nok en del som er enige i dette, men det er desverre ikke alle som er like kyndige på data som mange ikke skjønner derfor kan ikke klubben sette et sånt krav fordi det er rett å slett ikke alle som klarer å legge inn bilder i tråder.

OHKorpan.
21/07/10, 12:58
Kjønner dette på ett vis....Men dersom jeg hugger en bil skal jo folk ha bilder av ALT?
En mellomaksel er en mellomaksel, å ett "Amatørbilde" vil ikke si noe om tilstanden på den:confused:

turbocontainer
21/07/10, 13:43
var bare ett forslag;) vet att ikke alle er helt god md data og sånt men kunne vært kjelk å fått litt bilder på hver salgstråd.:)

microplex
21/07/10, 15:18
var bare ett forslag;) vet att ikke alle er helt god md data og sånt men kunne vært kjelk å fått litt bilder på hver salgstråd.:)

synes dette egentlig er et godt forslag. da det blandt annet ligger ute forklaring på hvordan man legger inn bilder her. mener og huska at jeg har sett det her et eller annet sted :p om noen evt kan lage det.

og er det evt en ny del/ting og ikke har bilder av det, er det ikke vanskeligere enn og søke etter et bilde på google eller lignende.

men brukte deler burde være org bilde.

ChrML
21/07/10, 16:09
Bilder selger, så enkelt er det. De som ikke legger ut bilder er ikke interessert i å selge.

larset
21/07/10, 16:16
Kjønner dette på ett vis....Men dersom jeg hugger en bil skal jo folk ha bilder av ALT?
En mellomaksel er en mellomaksel, å ett "Amatørbilde" vil ikke si noe om tilstanden på den:confused:
Legg ut bilde utvendig,innvendig og motorrom så har folk noe å gå etter iallefall

turbocontainer
21/07/10, 16:23
Legg ut bilde utvendig,innvendig og motorrom så har folk noe å gå etter iallefall

ja det syns jeg og:)

Swissman
21/07/10, 17:15
Det er mange som ikke nevner salgsstedet heller.
Mange ganger er det ikke vits å se på ting som er for langt unna.

Om ikke ditt bosted er nevnt i personlige opplysninger burde det opplyses i annonsen.

kermitt
21/07/10, 17:18
bosted kan gjerne stå med fylke! ikke alle som er lommekjente i hele norge.

boman
21/07/10, 20:03
bosted kan gjerne stå med fylke! ikke alle som er lommekjente i hele norge.
Hvor er stjørdal?


Forøvrig er jeg igrunn enig at det burde være et krav.

Eks: 'Komplett 940 selges i deler'.
Hvordan kan jeg da vite om den har de riktig gulvmattene jeg vil ha hvis det ikke finnes et eneste bilde av bilen innvendig eller utvendig?

men som ChrMl sier, bilder selger. Uten bilde = mindre salg.

Anders-
21/07/10, 20:11
Hvor er stjørdal?


Forøvrig er jeg igrunn enig at det burde være et krav.

Eks: 'Komplett 940 selges i deler'.
Hvordan kan jeg da vite om den har de riktig gulvmattene jeg vil ha hvis det ikke finnes et eneste bilde av bilen innvendig eller utvendig?

men som ChrMl sier, bilder selger. Uten bilde = mindre salg.

Det er veldig lett å gå på gule sider og søke opp stjørdal så finner du det, samme med alle andre steder rundt i norges land.

kermitt
21/07/10, 20:13
Hvor er stjørdal?

3 mil nord for trondheim, 10 mil sør for steinkjer i nord trøndelag, så vet du det ;) mente det i en tråd forresten. ikke gjør deg dummere enn du er, vestfold kan være så mangt det og.

ChrML
21/07/10, 20:14
bosted kan gjerne stå med fylke! ikke alle som er lommekjente i hele norge.
Tar akkurat 10 sekunder å klikke seg inn på Gule sider eller Google maps og skrive inn/lime inn det rare navnet som vedkommende har skrevet i profilen og se hvor det er. :)

Værre når det fort tar mange timer til over en dag å få svar fra brukeren angående hvor delene ligger. Spesiellt hvis brukeren er av den typen at han ikke klarer å få med seg alle spørsmålene man stiller og svarer kun på halvparten. Sånn at man må vente en ny dag på det igjen hvis han ikke legger igjen telefonnr og stikker. Går tregt å kjøpe ting da :p.

boman
21/07/10, 20:31
Det er veldig lett å gå på gule sider og søke opp stjørdal så finner du det, samme med alle andre steder rundt i norges land.

Ja, jeg vet det. Jeg ser ikke det som noe problem, men syns bare det var litt morsomt at kermitt foreslår alle å skrive fylke siden ikke alle er kjent i hele Norge så har han stjørdal stående :)
hehe

Hvem som helst klarer å finne hvor et poststed ingen har hørt om via google maps så ser ikke akkurat det som noe problem ;)


Værre når det fort tar mange timer til over en dag å få svar fra brukeren angående hvor delene ligger. Spesiellt hvis brukeren er av den typen at han ikke klarer å få med seg alle spørsmålene man stiller og svarer kun på halvparten. Sånn at man må vente en ny dag på det igjen hvis han ikke legger igjen telefonnr og stikker. Går tregt å kjøpe ting da :p.

Det virker som akkurat det der er en veldig irriterende naturlov. De fleste jeg har handla med har vært dårlig til å svare på spørsmål, er irriterende hvis det haster litt med delen(e)! :p

Tinnsoldaten
21/07/10, 21:52
Er bruker på et lokalt bilforum der det er påbudt med bilde og minstepris i salgstråder. Og de er skikkelig nazi på det, såpass at jeg ofte driter i å legge ut ting der. Bør jo være en selvfølge med bilde hvis man skal selge en bil, men at tråden blir sletta fordi man ikke har lagt ut bilde av en bakaksling til bilsånnogsånn blir for dumt. Har du bruk for den, vet du for faen hvordan den ser ut! ;) Heller en oppfordring om bilde enn et påbud mener jeg.

Men det med minstepris er faktisk ikke så dumt. Jeg har utallige ganger skippa potensielt interessante kjøp pga. at det bare står "gi bud!" Syns man bør komme med en prisantydning i hvert fall, det gjør annonsen MYE mer interessant.

ChrML
22/07/10, 05:12
Men det med minstepris er faktisk ikke så dumt. Jeg har utallige ganger skippa potensielt interessante kjøp pga. at det bare står "gi bud!" Syns man bør komme med en prisantydning i hvert fall, det gjør annonsen MYE mer interessant.
Enig! Skulle vært påbudt prisantydning. Virker som folk er redde for å gi pris fordi de er redd for at de kunne fått et høyere bud og dermed tape penger? :rolleyes: Men alle ser ut til å vite hva de skal ha når de først har fått et bud :p.

Langedal
22/07/10, 14:57
Jeg kommer alltid med skambud når folk bare skriver "gi bud". Alltid morsomt med folk som blir sure/fornærmet av lave bud :)

Men et påbud om bilde er vel ikke bare å gjenomføre, og det er selgeren som taper på det i det lange løp. Som mister Korpan nevnte lengre oppe, så kan man ikke ta bilde av hver minste filleting når man selger en bil i deler. Da er det bedre og ettersende på forespørsel. Men noen genrelle interiør bilder, motorrom bilder o.l bør være et minimum.

Det som skulle vært et krav, og ført til sletting av tråd om det mangler er; fullt navn og bosted. Og telefonnummer dersom man bare er sporadisk innom forumet.

Volvo_960_1995
22/07/10, 22:49
Jeg kommer alltid med skambud når folk bare skriver "gi bud". Alltid morsomt med folk som blir sure/fornærmet av lave bud :)

Men et påbud om bilde er vel ikke bare å gjenomføre, og det er selgeren som taper på det i det lange løp. Som mister Korpan nevnte lengre oppe, så kan man ikke ta bilde av hver minste filleting når man selger en bil i deler. Da er det bedre og ettersende på forespørsel. Men noen genrelle interiør bilder, motorrom bilder o.l bør være et minimum.

Det som skulle vært et krav, og ført til sletting av tråd om det mangler er; fullt navn og bosted. Og telefonnummer dersom man bare er sporadisk innom forumet.

Bilder er nå en viktig del av salget, men at selger aldri svarer på trådene sine er jo enda verre.

Kan jo tvile på selgere av mindre.... :(

Takk.