PDA

Vis full versjon : X 70 2006 egr ventil



Daniel87
09/04/20, 14:27
Hei. Har en 2006 xc70 som plutselig her en dag begynte å dra veeldig dårlig, kom opp en feilmelding med motorserv erfordras. Fikk en til å lese av koden å det var egr ventil. Denne ble tatt opp å renset, var helt vanvittig mye dritt. Både i ventil og slangene/rørene. Når den var montert igjen så kom det opp en ny feilkode, veit ikke hva feilmeldinga er enda da det ikke er jeg som gjør jobben. Hva kan dette være når egr er renset?

Daniel87
09/04/20, 14:35
Feilmeldingen som kommer opp nå er feil på sensoren til egr

jerognal
12/04/20, 06:31
Du kan programmere vekk hele EGR systemet. Så setter du inn blendeplate. Problem solved forever. Og bilen går bedre.

Daniel87
12/04/20, 14:56
Sensoren sender veldig ujevne signaler, så feilmeldinga har kommet opp igjen selv om egr er renset

Daniel87
12/04/20, 19:03
Kjørte bilen hjem igjen nå, da kommer det opp, motorserv erfordras, som da er på sensoren på egr ventil. Bilen gikk som vanlig, faktisk mye bedre etter at allt ble renset. Vasket bilen før jeg skulle prøve den igjen, da sluttet den helt å dra. Så vidt jeg fikk den i 50 kmt. Kan man blende bort egr selv med denne feilen på sensoren, eller må den være i orden?

regeli
13/04/20, 19:01
Har du kjenner noen som har Vida, så kan slette feilmelding og bilen går normalt igjen for en stund. Anbefaler deg bare å få et seriøst tuning firma til å ta EGR disable og eventuelt DPF delete. Fjern DPF og blir som en ny bil å kjøre [emoji16]

Gjorde på min V70N for mange år siden, EU ikke noe problem
[emoji6]

Daniel87
13/04/20, 19:42
Ble prøvd å fjerne meldinga uten hell. Feilmeldinga er: ECM 44BO Egr position sensor. Faulty signal