PDA

Vis full versjon : v70 2005 låst delebil



Svartedal
23/03/20, 22:14
Hei, er det noen måte å få opp dører når jeg ikke har nøkkel og bilen er låst selv om jeg får låst opp innen i fra på dørbryteren? Virker som det er en ekstra lås på den.. :p

jiha1968
24/03/20, 09:45
Dørene har dødlås ja, spor opp tidligere eier og nøkler, eventuelt hør med Volvo om de har mulighet til å lage en ny fysisk nøkkel etter VIN-nr.
Ellers får man ofre førerdøren med å fjerne dørlåsen, om det ikke skulle være en mulighet å "låne" en UEM og KIR fra en bil med samme produksjonsår. (må vel knuse bakre siderute for å komme inn i bilen for å bytte UEM)

Svartedal
24/03/20, 09:49
Tidligere eier har mistet nøkkel, så da blir det kanskje å skjære av stolpene. :p Jeg trenger ikke dørene, men dørtrekk må jeg få hele ut. Takker for svar!

jiha1968
24/03/20, 10:08
Begynn med å ta ut låsesylinderen i førerdøra... (greit at bilen har strøm når du dreier rundt låsen)

Svartedal
24/03/20, 10:49
Begynn med å ta ut låsesylinderen i førerdøra... (greit at bilen har strøm når du dreier rundt låsen)

Er det bare å bore den ut?

jiha1968
24/03/20, 11:02
Du kan jo se litt på denne videoen (https://youtu.be/EEL_MTdd3A4?t=295), slik at du ser hvordan dørhandtaket og låsesylinderen er konstruert.
Jeg tror ikke det er så lurt å beskrive fremgangsmåtene på dette i detalj... Men målet er å få bevegelse i låsestangen som er koblet på låsesylinderens arm. (mange veier til Rom)