PDA

Vis full versjon : seter i facelift v70



morpheusbd
19/03/20, 22:49
Nå har jeg søkt rundt og hørt med mange forskjellige ang en ting. jeg har skjønt at baksetene fra preface passer. men framsetene er folk uenige om. har fått tilbud om pent skinninteriør fra en 04 (tror jeg) v70 som jeg vil ha i min 07 v70. er det i det heletatt mulig?

jiha1968
20/03/20, 00:55
Det var et litt uvanlig bytteønske...

Mekanisk:
Som regel treffer du på ulik bredde/plassering på stolens fremre bolter, men festeskinnene kan modifiseres med sliping og sveising.
(Det er spesielt den yttre bolten som avviker, den indre skiller det mindre på)

Elektrisk:
Ikke kompatibel CAN-bus generasjon, med manuelle seter er det ikke problem, kun flytting av SHM (+beltelås eller s.belte) og litt modifisering av plugger/kontakter under stol.
Men EL-seter med minne er verre...

Anbefaler deg å finne interiør fra facelift-modell, selv om de gamle stolene er mykere og "bredere".

Oluf
20/03/20, 14:27
https://www.youtube.com/watch?v=PbgtUzse6nA&t=1996s

jiha1968
20/03/20, 15:34
Det var en særdeles omstendig måte å gjøre det på, men for all del:)
(vanligvis ikke nødvendig med så mye koblingsjobb, flere av kontaktene/pinnene kan gjenbrukes)

Minne på El-stol vil ikke virke, stolen kan kjøres 30 sek etter strøm av/på, om ikke bilens eventuelt opprinnelige PSM modifiseres til å passe den "nye" stolen.
(joda, det går å få El-stol til å fungere skikkelig i en bil som er født med manuelle stoler, CarConfig/software i CEM kan endres med V-dash, selv om Volvo sier det ikke går)

For den som ikke trenger minne på EL-stolen, så kan det være et triks å bestille en fint brukt Engelsk passasjerstol...
(det blir vår førerside)


EDIT: XC70 stoler er fult mulig å bruke, men de ble kun levert i den flate komfort-versjonen, ikke sportsstol.
(sportsstolene har litt lengre sittepute og bedre sidestøtte, fritt oversatt så sitter man mere i, og ikke på stolen, i dem)

NB: F.o.m 2005 eksister også helskinn "sportsstoler" i "Sovereign Hide " disse er deilig myke i skinnet og har 10mm tykkere polstring, i forhold til de vanlige sportsstolene, og er kanskje lettest å finne i S60. (S60-stoler passer V/XC70, men selvfølgelig ikke baksetet)

Så det endelige rådet må bli å lete opp Sovereign Hide-stoler fra 2005 og opp... (men tror du skal ha flaks for å finne dem)

morpheusbd
20/03/20, 22:26
ser ut som dette er en jobb jeg ikke vil starte med hehe. :) se etter s60 seter tenker jeg. de syntes jeg er fine :)

jiha1968
20/03/20, 22:46
Oransje stoler fra S60R kanskje? :cool:

I utgangspunktet finner du samme stoler i S60 som V70, med noen få avvik gjennom årene, men S60 har vel lavere km-stand på samme år i snitt.

Du bør nok holde deg til facelift-stoler for enkelhets skyld ja, og det er mulig å flytte polstring og trekk mellom stolene, men tidkrevende.

Lykke til med prosjektet, fortell oss gjerne hvordan det går til slutt:)

morpheusbd
21/03/20, 11:22
aldri hatt sansen for de oransje stolene gitt. vil ha svart skinn :) så skal se litt i det store utland for å se om jeg finner de svarte fra en facelift s60. de setene med blå eller røde sømmer :)