PDA

Vis full versjon : V50: Ene vindusvisker går ikke



larsaake
18/03/20, 13:17
Hei, har en 2005 V50. Den ene vindusviskeren går ikke, og virker løs når jeg tar i den. Den andre funker fint. Regner med at det er samme motor på begge, og at det er noe som har hoppa ut av ledd. Noe jeg kan skru og fikse selv? Noen lenke eller forklaring for dummy hadde vært fint.
Mvh Lars i Tromsø

jiha1968
18/03/20, 18:22
Da burde denne videoen være midt i blinken, selv om det er en høyrestyrt bil. Bare StopMotion-filmingen alene er jo verdt en titt:)
https://www.youtube.com/watch?v=sGNibtVX11c
(nå er det mulig at du bare trenger å klemme på plass armen, uten å modifisere kuleleddkoblingen)

PS: Vindusviskere er lite egnet som snøkost og isskrape;)

larsaake
30/04/20, 20:30
Hei, tusen takk for svar! Beklager sein respons, men det er min sønn som kjører bilen og først i dag fikk vi ordnet det hele. Videoen var perfekt og nå går begge viskerne. Regner med det var sløv isskraping som var årsaken, ja!

jiha1968
30/04/20, 22:14
Godt å høre at det ordnet seg:o

morty-l
10/09/22, 12:16
Hei, Kan dere legge ut denne filmen igjen? Har akkurat samme problem. Morten.

jiha1968
10/09/22, 15:14
Hei, Kan dere legge ut denne filmen igjen? Har akkurat samme problem. Morten.

Hei, videoen i post 2 skal fremdeles være mulig å kjøre, ev. prøv en annen nettleser.

Nitrius
17/11/22, 08:04
Da burde denne videoen være midt i blinken, selv om det er en høyrestyrt bil. Bare StopMotion-filmingen alene er jo verdt en titt:)
https://www.youtube.com/watch?v=sGNibtVX11c
(nå er det mulig at du bare trenger å klemme på plass armen, uten å modifisere kuleleddkoblingen)

PS: Vindusviskere er lite egnet som snøkost og isskrape;)

Vil bare takke for videoen.
Har en Volvo V50 2005 modell hvor ene viskeren sluttet å fungere her for en snau ukes tid siden, denne var til stor hjelp :)

jiha1968
17/11/22, 08:49
Godt å høre, flott med tilbakemeldinger!
For andre som finner videoen nyttig; husk å gi tommelen opp på Youtube-filmen også, så skaperen får rettmessig kredit for det gode arbeidet.
(jeg har bare lånt linken til videoen, og kan ikke ta æren for den)