PDA

Vis full versjon : Ccm varm på venstre og kald på høgre



aremme
22/02/20, 16:24
Har bytta aqs sensoren og ccm men forsatt samme problemet. Men kjem opp med LIN-bus 2 incorect signal.
Dette på en 2006 xc70 d5
Har og bytta dei relea under seta.
Prøvd å calibrere men der stoppa det opp.
Rekna med det ikkje skal bruke 3 timer på calibrering. Noen som veit ka problemet kan ligge? http://forum.vccn.no/img-dump/2020/02/137.jpg

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

aremme
23/02/20, 19:23
Og ka skjer om en tar bort relea under seta til shm? Kan det være som lager krøll for kalibrering?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

aremme
26/02/20, 12:40
Da bestilte eg 2 nye shm og ny air quality sensor. Så får en sjå om det hjelper

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

jiha1968
26/02/20, 21:02
LIN-bus'ene til SHM og AQS deles jo også med spjeldmotorene i varmeapparatet, så mye tyder på at du bør se litt på dem etter hvert.

Høyre SHM deler LIN-bus med spjeldmotor for Temp-høyre, Defrost, ReCirc, og AQS
Og Venstre SHM deler LIN-bus med spjeldmotor for Temp-venstre og Gulv.

En begynnelse kan være å sjekke om du får setevarme på en eller begge sider, eventuelt sammenligne LIN-Busspenningen på høyre og venstre SHM.

Du får neppe gjort noen kalibrering så lenge du har LIN-busfeil, og det er mulig med bus-feil i CCM også, selv om normalen ville vært feil i høyre SHM eller H-Temp-spjeldmotoren...
(man prøver jo gjerne å holde fruen god og varm;) )

aremme
26/02/20, 22:33
LIN-bus'ene til SHM og AQS deles jo også med spjeldmotorene i varmeapparatet, så mye tyder på at du bør se litt på dem etter hvert.

Høyre SHM deler LIN-bus med spjeldmotor for Temp-høyre, Defrost, ReCirc, og AQS
Og Venstre SHM deler LIN-bus med spjeldmotor for Temp-venstre og Gulv.

En begynnelse kan være å sjekke om du får setevarme på en eller begge sider, eventuelt sammenligne LIN-Busspenningen på høyre og venstre SHM.

Du får neppe gjort noen kalibrering så lenge du har LIN-busfeil, og det er mulig med bus-feil i CCM også, selv om normalen ville vært feil i høyre SHM eller H-Temp-spjeldmotoren...
(man prøver jo gjerne å holde fruen god og varm;) )Takker kommer ikkje på varme i passasjersetet så stemmer vell mye det da. Deler er på veg.... Så får vi prøve i helga om der blir noe forandringer

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

aremme
01/03/20, 18:14
Kom seg når eg bytta AQS da kom varmen seg og.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

jiha1968
01/03/20, 18:30
Flott, ikke så vanlig at AQS lager trøbbel, de bruker bare å dø en stille død... Men da fikk du hivd ut kranglefanten, og passasjeren blir nok lykkelig!

aremme
01/03/20, 23:08
Flott, ikke så vanlig at AQS lager trøbbel, de bruker bare å dø en stille død... Men da fikk du hivd ut kranglefanten, og passasjeren blir nok lykkelig!Blir sikker fornøyd frontruta og når den skal tinest. Men stopper vell faktisk ddm motorane og. Men du hendelse å finne ut av egentlig

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk