PDA

Vis full versjon : Bremser S80



hm86
21/02/20, 10:23
Hei.

Har en S80 2004 mod. som det kommer opp en feilmld i displayet med at jeg må sjekke bremselys. Det som er merkelig er at alle 3 bremselysene lyser opp da jeg trykker ned pedalen, er det noen som har opplevd dette.? Prøvde og bytte et relé som sitter i bagasjerommet etter å ha lest litt rundt om på forumet her, men den samme feilmld kommer opp igjen.
Er det noen som kan litt om dette.? Mangler litt hår på hode etter alt dette hodebryet......

jiha1968
25/02/20, 09:36
Begynn med å bytte begge pærene bak til to helt like/nye med riktig Watt-styrke, ikke LED. Eventuelt les av feilkode(r) med Volvotilpasset leser deretter.

hm86
28/02/20, 08:18
Det som er bak, er at det ikke er noen pærer det er mulig og bytte, men 2 LED plater som er nedre bremselys. Bilen er en litt "bastard" for det er noen detaljer som er fra nyere modell på min. slik som bremselysene og andre diverse småting. Når jeg plugger inn en en leser som er tilpasset Volvo kommer det opp at det er feil på begge BCM. Både den foran og den bak.

jiha1968
28/02/20, 08:58
Ja, der ser du, har du LED i bremselysene så får du problemer:rolleyes:
Nei, glemmer jo at S80 var Volvos eksperimentbil for resten av serien...

Men vil allikevel tro at du kun har én BCM (BrakeControlModule) , men at du får feilkoder som er relatert til CEM/REM/BCM?
Uansett, vis oss feilkodene dine her, så får vi se om vi har flaks og finner noe fornuftig, eller om jeg bare må be deg ta av batteriet...

FroBe
28/02/20, 17:36
Hvis noen har ettermontert nyere baklys med LED bremselys på en eldre S80 som ble levert med glødepærer så er det ikke rart om man får feilmeldinger.
Mulig dette kan fikses med montering av ekstra motstander slik man kan gjøre med LED blinklys.

jiha1968
28/02/20, 18:00
Spørsmålet blir da: når dukket feilvarslet opp, og har det virket uten feilmelding tidligere?

(2005 S80 har tilsynelatende LED i H/V-bremselys, så om det er en sein 04 så er det ikke umulig at den skal ha LED, men da burde den kanskje ikke ha utvendig relé for bremselyset heller)

hm86
28/02/20, 19:29
Kjøpte bilen i august i fjor og ble fortalt av forrige eier at det har vært litt sånn av og på, med at beskjeden kom opp. Kjørte i over tre mnd før jeg fikk opp beskjeden første gang, og rundt julen i fjor ble den mer eller mindre fast. Kjørte en diagnose idag, å fikk vite at det er en motstand som har en feil.(?)
Ja det er en sein 04, den har enkelte ting som ikke ligner på andre S80 fra samme år.

jiha1968
29/02/20, 00:02
Fint om du forteller hvilken feilkode:)

hm86
02/03/20, 11:12
Må kjøre en ny scanning da jeg glemte og notere dette. Skal prøve og få til dette iløpet av uka..