PDA

Vis full versjon : 940 dynamo



B230FDopplegg
16/02/20, 15:30
Passer dynamo fra Biltema på 940? 100ampere...
Er annerledes kontakter og plassering bak på dynamoen men Biltema sier den skal passe?

volvo245gl
18/02/20, 17:54
Passer dynamo fra Biltema på 940? 100ampere...
Er annerledes kontakter og plassering bak på dynamoen men Biltema sier den skal passe?

Jeg byttet fra standard 65A til 100A (riktignok Bosch da). Litt annen plassering var det på kablene, men bare pass på at pluss og den tynne kabelen havner rett.
Festene kan være forskjellige alt etter om du har dynamoen montert nede eller oppe.
Har vært borti 940 med dynamo nede (240 feste) og dynamo oppe.
Har feste oppe på mine nå.

B230FDopplegg
08/03/20, 13:18
Har montert den 100ampere dynamoen fra Biltema.
Får opp en ny feil nå. Bilen vil ikke gå over 3000rpm med den nye dynamoen og går Max 40km/t?? Når jeg aktiverer fjernlyset, da vil bilen akselerere og kjøre normalt. Men ikke når jeg tar av fjernlyset. Tomgangen er dårlig hvis jeg slår av alt av elektriske komponenter inni kupeen. Slår jeg det på igjen. Er tomgangen normal. Speedometernålen hopper opp og ned uten at jeg kjører.

vangsfreaken
08/03/20, 23:04
returner den... det må da være noe merkelige forstyrrelser som kødder med motorstyring eller noe sånt :p finn heller en brukt bosch, de holder nesten evig uansett :)

B230FDopplegg
10/03/20, 12:30
returner
den... det må da være noe merkelige forstyrrelser som kødder med motorstyring eller noe sånt :p finn heller en brukt bosch, de holder nesten evig uansett :)


Var i kontakt med en annen fyr som har hatt samme problem med Biltema dynamo. Det var noe som klarte å komme borti dynamoen så den jordet og gikk ikke som den skulle.

mrsinder
22/03/20, 22:40
Reimhjulet passet ikke til min FK 95 mod, så returnerte den og kjøpte fra Mekonomen istedet. Den passet.
Virket som om reimhjulet på dynamoen fra biltema var tynnere i sporene, enn original til min iallefall.
Dette var høsten 2019.