PDA

Vis full versjon : Ny forsterker til S40 2008-modell med premium audio - hjelp!



cronbach
29/01/20, 15:02
Hei,

Jeg har kjøpt bilen brukt og fant etter hvert ut at den bare spiller musikk på diskanthøyttalerene. Jeg har hatt den inne hos to merkeverksted her i Oslo og de sier at det trolig er forsterkeren som er gåen.

Med utgangspunkt i det så har jeg lett etter en brukt forsterker (siden ny er veldig dyr - og jeg ikke en gang vet om det løser problemet), en har blitt mer og mer forvirret om hva jeg egentlig skal ha og ber om hjelp til å finne riktig del.

Jeg har tatt ut forsterkeren og tatt bilde av den ( se vedlagt). Nummeret på den er 31215619 / 31215620.

Merkeverksted oppga at det jeg trenger for å erstatte den er forsterker med byttenr (?) 36050040 og med software: 30664501, mens den andre merkeverkstedet oppga 36050036 som byttenr. De sa at dersom jeg kjøper en brukt forsterker uten riktig software så er det ikke sikkert at den vil la seg programmere til min bil.

Når jeg googler oppgitt byttenr kommer jeg blant annet hit: https://www.volvopartswebstore.com/products/9957564/36050040.html, hvor det står oppført en tilhørende del for high performance audio, ikke premium.
Denne har samme nr som min, men oppgir ikke premium eller ei - burde denne passe? https://www.ebay.com/itm/Volvo-Radio-Stereo-Amp-Amplifier-31215619-31215620-/174016239576

Kan noen hjelpe meg å finne hvilken forsterker jeg skal ha? Når jeg googler ser alle likedan ut enten de sier standard, high performance eller premium - Er det samme forsterker for alle?
Trenger jeg å bekymre meg om at den er riktig programmert på forhånd?


På forhånd takk
Anders

/Users/anderssolem/Desktop/Forsterker Volvo.jpg

MadAss
29/01/20, 20:08
På andre modellar, så går diskant og bass på same kurs. Har ikkje sjekka dette på S40/V50, men vil tru det er likt.

Basselementa til Dynaudio på PremiumSound er jo kjent for å slutte å virke med åra på andre modellar. Ville prøvd å kobla til ein høgtaler du veit fungerer til basselementkontakta og sjå om du då får lyd

Sent fra min SM-N975F via Tapatalk

cronbach
30/01/20, 11:38
Takk for svar.

Hva slags utstyr trenger jeg til dette? Jeg har heller ingen høyttaler liggende men kan sikkert få tak i en. Må jeg feks lodde?

MadAss
31/01/20, 20:50
Er vel berre å bruke nokre ledningsstubbar slik at du får kontakt og testa. Kan jo bruke kva som helst slags høgtaler. Også diskanten i døra

Sent fra min SM-N975F via Tapatalk