PDA

Vis full versjon : Volvo v90CC D4- 2018. Noen erfaringer rundt ymse



Kjell Iver
04/12/19, 22:19
Hei
Jeg hadde tidligere en XC70 som jeg også kjøpte ny i 2011, og vi var veldig godt fornøyde med den. Når vi oppgraderte til V90CC 7 år senere så forventet vel kanskje for mye, men vi er ikke 100% fornøyde, og disse tankene kommer etter ett års bruk.

1 - bagasjerommet er betydelig mye mindre enn på XC70. Dette oppdaget fort når vi skulle ha inn de 2 pulkene vi har. Vi kunne ha disse på langs i gamlebilen side om side, nå må vi tømme den ene eller benytte takboks til en...Så selv om bilen er lengre enn den gamle er bagasjerommet betydelig og irriterende mye mindre. Dette burde jeg sjekket på forhånd selvsagt.

2 - Dieselvarmeren har det vært mye tull med og den fungerer ikke når det blir kaldt. Skal inn til service på nytt med den nå på nyåret. Kommer opp med feilmeldinger om lite drivstoff, trenger service o.l.

3 - Brukervennligheten til displayet er under enhver kritikk. Det er rett og slett katastrofe. Spotify er også elendig, selv om det ble litt bedre etter siste oppdatering. Vi har en annen ny bil av koreanske opprinnelse og den er brukervennlig som f. Det er helt uforståelig at Volvo har laget et så lite brukervennlig panel for betjening under kjøring. Ikke bare det men det er tregt som f.

4 - Når man kjører på vei som ikke har gul stripe men som har hvit stripe på begge sider, og treffer en bred bil, så er det akkurat som at rattet tar tak og drar bilen inn i mot midten når man legger seg ut mot hvitstripen. "Driver assist" (eller hva det heter) virker i mot sin hensikt der. Dette er spesielt når man treffer biler på svingete veier i mørke og man legger seg ut og man skvetter skikkelig i setet når det skjer.

5 i vinterforhold legger det seg snø på bakruten hele tiden. Dette er utrolig irriterende.

6 Opplevde i helgen at det kom varsel om at det ikke var nøkkel i bilen selv om nøkkelen lå der den skal ligge. Dette var virkelig et sjokk for vi var i fjellet med mange minus og skulle hjem. Hadde bare den ene nøkkelen med meg. Tok nøkkelen inn og varmet den og fikk etterhvert start. På koreaneren vi har kommer det varsel om lavt batteri på nøkkel - men tydeligvis ikke her. Dette er ikke brukbart!

7 så det siste punktet som vi opplevde nå for en ukes tid siden. Det var minus 3-4 grader, snøforhold, men regn, sklette! I tillegg så var det vind som blåse snø fra trærne. Dvs at det legger seg is på vinduspussere. Hvorfor er det ikke mulig å svinge opp pusserne for å gjøre de rene? Dette gjelder også etter vanlig parkering hjemme når det legger seg snø og is på ruta!
Holde på å knote med det displayet og servicemodus når man konsentrerer seg om å finne steder å stoppe og få gjort ren for snø/is osv. Utrolig lite brukervennlig.

sekse
05/12/19, 10:54
Jeg har en V90cc D4 og er superfornøyd.

Eneste jeg kan si meg enig i er litt mindre bagasjerom.

Svarer på nr 7:
http://forum.vccn.no/img-dump/2019/12/22.jpg

Synes det er veldig brukervennlig, kontra løsningen som var på vår tidligere v60 f.eks.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Volvo-turbo
17/12/19, 13:18
Er nok best du selger Volvoen med et gedigent økonomisk tap som du kan bedype din fortvilelse over på et Volvoforum hvor elendig dette er. Så kan du trykt og godt kjøre rundt i din lav-klasse status bil av koreansk opprinnelse og fnyse til alle Volvo eiere og andre med premium biler.

Runet
18/12/19, 23:16
Er nok best du selger Volvoen med et gedigent økonomisk tap som du kan bedype din fortvilelse over på et Volvoforum hvor elendig dette er. Så kan du trykt og godt kjøre rundt i din lav-klasse status bil av koreansk opprinnelse og fnyse til alle Volvo eiere og andre med premium biler.

Jøss! Følte du deg krenket? Det er visst den nye folkesykdommen her i landet:p

Volvo-turbo
02/01/20, 09:05
Nei, føler meg ikke krenket bare at trådstarter må ha gjort en liten gjennomtenkt handling da vedkommende kjøpte seg Volvo v90. Flere av klage punktene går direkte på undersøkelser om hva man ønsker og eventuelt ulemper bildesignet har for sluttbruker. (punkt 1 - 5 - 7) Når det gjelder hva som er brukervennlig så er det en individuell bedømming. (punkt 3) Så da sitter vi igjenn med punkt 2- 4 - 6 som er reelle problem på denne bilen, med andre ord over 50% av klagepunktene er selvforskyldte.