PDA

Vis full versjon : Xenonkonvertering av my15 xc70



eab
29/11/19, 12:54
Hei

Noen som har xenonkonvertert h7 lyktene i en 14-15-16 modell og vet hva som skal til for å ikke ta livet av cem, samt slippe feilvarsling? :)

Har lest mye på blant annet jagrullar om måten fjernlyset styres på, og fått med meg at cem driver h7 pærene med pwm, og at en xenonballast rett på org. ledningsnett ikke nødvendigvis er så bra mtp. forstyrrelser, overbelastning og denslags. Men jeg finner fint lite om suksesshistorier med xenon, kun med ledpærer. Tanken min var å xenonkonvertere halogenpærene, samt montere en ledbar under skiltet slik at xenonpærenes oppvarmingstid ikke er så nøye.

Yttervik
29/11/19, 21:55
Hvorfor ikke gå for skikkelig ekstralys? Jeg har montert ledbar over skilt på min 17 modell V60 med radar. Så lenge du flytter skiltet litt ned er ikke dette noe problem og du får mye bedre lysbilde enn ved å ha den montert under.

eab
29/11/19, 22:31
Somsagt var dette tenkt som et supplement til ekstralys. Har tenkt på enten visionx xpr-h12s eller 12m, evt rigid sr20. Det mener jeg kvalifiserer som skikkelig ekstralys.

https://youtu.be/3DKwiHQ0aTg

Som videoen viser ser det ut som xenonkonvertering og kvalitetsbar under skilt gir brukbart lys

Straydog
29/11/19, 22:37
Hva med å koble opp med relé til hver side, og hente strøm rett fra batteri? Er det jeg tenker å gjøre på min 2010 XC70.

eab
29/11/19, 23:03
Problemet er at fra 14 og ut så får man varsel om lysfeil, og sensus vil booke time på verksted. Vil helst unngå beskjed både i dim og sensus som må kvitteres ut hver gang man slår på lysene

Straydog
30/11/19, 22:35
Ahh, riktig. Da er det vel CANM8, eventuelt med contactless reader, som er alternativet, samt lodde inn en motstand tilsvarende en H7-pære i lykta?