PDA

Vis full versjon : Feste av batteri XC70



tonys
27/11/19, 14:09
Hei, lurte på korleis batteriet skal vere festa på 2001 XC70. Mitt ligger uten noke slags feste rundt og det blei ein feil på EU i dag. Er det ein slags boks som skal holde batteriet? Evt noke som er mulig å få kjøpt?

Takk for svar

lars otto skiftesvik
27/11/19, 17:31
På mine biler som er s80 er det en liten festeklave som skrues fast i gulvet ved batteriet underst i bagasjerommet bak. Du bør se etter der batteriet står om det er noen feste eller skruehull i gulvet ved batteriet.
Dersom det er samme system som mitt kan denne lille festeklaven være tatt bort slik at batteriet står løst.
Noen fjerner denne festeklaven dersom batteriet har større mål enn opprinnelig.
Ellers får du sikkert snart veiledning fra andre her som har denne type bil.

Jimbojama
27/11/19, 18:11
Skal gå en stålbit over batteriet som monteres med muttere ja, noen biler har også plastdeksel rundt.

FroBe
27/11/19, 18:32
Det er en stålplate på min XC70, festet med to muttere på to bolter i forkant av batteriet.
Delenummer 9459774

Får ikke lagt inn bilde, bildekvoten min her på forumet er tydeligvis overskredet igjen...
https://www.bildelsbasen.se/?link=item&searchmode=3&query=9459774&post_id=27913286

tonys
28/11/19, 11:46
Tok ein tur på Volvo i dag og fekk bestilt inn den stålplata, på tegninga var det både plastdeksel rundt + stålplate over.

Christian
01/12/19, 16:56
Det er en liten klemme som festes på høyre siden av batteriet, ned mot gulvet. Braketten over er kun for å holde/beskytte batteridekselet og er IKKE batterifeste.