PDA

Vis full versjon : V60 2012 - DAB uten forbrukslån?



snokken
25/10/19, 10:35
Hei

Har gjort et ærlig forsøk på å søke opp tidligere tråder med samme problem/spørsmål, men fant ingen...

Har nettopp kjøpt meg en brukt V60 2012 modell. Råfornøyd med bilen, med unntak av at den ikke har DAB... Tok kontakt med min lokale volvoforhandler i Trondheim (Nardo Bil), og de skulle ha 5400,- for å installere DAB i bilen. Bilen har allerede DAB-prep. Dette var jævlig dyrt...

Er det noen sam har tips til hvordan man kan få DAB i bilen uten å ta opp forbrukslån. Vil da ikke ha en ekstern sender eller dab-adapter men vil ha det inn i original-systemet.

Kan Mekonomen, bilradiospesialisten eller andre uavhengige aktører fikse dette?

Er det andre Volvo-forhandlere i landet som kan gjøre dette rimeligere? Kan f.eks. "holde ut" frem til jul da jeg uansett kjører sørover og kan få ordnet det på et verksted der derosm det er rimeligere.

Håper på tips! :)

SagaPer
25/10/19, 11:38
Hei, denne prisen er helt ok. For noen år siden kjørte Volvo kampanjer på oppgradering av DAB i biler med DAB-prep for kr 2.900. Prisen på kr 5.400 inneholder DBU (DAB-tuneren), mulige fibersplitter, nedlasting av programvare fra Volvo sitt system VIDA og programmering av enheten slik at bilen din gjenkjenner DAB-radio. Det eneste du kan gjøre er å bruke medlemskapet ditt i VCCN (om du er medlem) til å få rabatt på leveransen. Lykke til med 25 radio-kanaler i bilen.

MadAss
26/10/19, 17:35
3500 kr hos Frydenbø dersom bilen har dab prep

Sent fra min SM-N975F via Tapatalk

Thorvaldsen
26/10/19, 22:10
Fikk pris på 3193,- på Volvo i Skien på min, 2012 V70 som er klargjort for DAB.
Det var da med 15% på software og DAB+ enhet.