Vis full versjon : Bensinluke låser seg ikke opp
Er det noen som hatt problemer med låsen på luka? Nå må jeg låse/låse opp bilen flere ganger for at låsen på luka skal åpne seg. Har prøv å sprute litt 565 inn der, men det hjalp ikke. Andre som har erfaring? Dette gjelder en 2002 modell.
Endret overskriften din etter § 8 i forumreglene! :)
- Daniel V.
Bytte bil da der den fungerer hehe
Min 2001 XC70 låser ikke luken, men har aldri brydd meg om å fikse den.
Vet at på min var låsen på lokket byttet før jeg kjøpte den, så kanskje det er et svakt punkt?
Sendt fra ei tastefjøl..
sjekk rele til luken. husk at den ikke låser seg samtidig som bilen. Den låser seg en stund senere, ti min om jeg husker rett ?
låsen er bare en elmotor type radiostyrt bil som går på ett stag, veldig enkel konstruksjon og lite som kan gå istykker.
Bytte bil da der den fungerer hehe
Ja det er jo sånn det har blitt i disse tider.
Min 2001 XC70 låser ikke luken, men har aldri brydd meg om å fikse den.
Det hadde ikke jeg giddi heller.
Vet at på min var låsen på lokket byttet før jeg kjøpte den, så kanskje det er et svakt punkt?
Sendt fra ei tastefjøl..
Ja muligens. Den har jo funka i 18 år så jeg kan vel ikke klage.
sjekk rele til luken. husk at den ikke låser seg samtidig som bilen. Den låser seg en stund senere, ti min om jeg husker rett ?
låsen er bare en elmotor type radiostyrt bil som går på ett stag, veldig enkel konstruksjon og lite som kan gå istykker.
OK takk for tips.
Luka låser seg ikke før etter ti minutter - det skal være sånn.
Den skal dog låse seg opp umiddelbart. Jeg har hatt 4 stk P2 Volvo. S80, S60 og V70. På S60en og den ene S80en hadde jeg problemer med luka. Da klarte ikke motoren å låse opp luka, og jeg måtte inn i bagasjerommet for å dra i den manuelle åpneren til bensinlokket. Koblet det bare ut etterpå og nå når vi snakker om det kom jeg på at jeg glemte å fikse den før jeg solgte den for et år siden :D
Luka låser seg ikke før etter ti minutter - det skal være sånn.
Da klarte ikke motoren å låse opp luka, og jeg måtte inn i bagasjerommet for å dra i den manuelle åpneren til bensinlokket. Koblet det bare ut etterpå og nå når vi snakker om det kom jeg på at jeg glemte å fikse den før jeg solgte den for et år siden :D
OK, da skal jeg sjekke om det går an å låse den opp manuelt. Den åpner seg til slutt etter å lukke/åpne flere ganger, men er irriterende og jeg er redd jeg sliter ut systemet:mad:
Takk for tips!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.