PDA

Vis full versjon : Bensinluke låser seg ikke opp



xcrookie
20/10/19, 16:10
Er det noen som hatt problemer med låsen på luka? Nå må jeg låse/låse opp bilen flere ganger for at låsen på luka skal åpne seg. Har prøv å sprute litt 565 inn der, men det hjalp ikke. Andre som har erfaring? Dette gjelder en 2002 modell.

Endret overskriften din etter § 8 i forumreglene! :)

- Daniel V.

Alfs80
20/10/19, 17:10
Bytte bil da der den fungerer hehe

FroBe
20/10/19, 18:00
Min 2001 XC70 låser ikke luken, men har aldri brydd meg om å fikse den.

eirikul
20/10/19, 19:54
Vet at på min var låsen på lokket byttet før jeg kjøpte den, så kanskje det er et svakt punkt?

Sendt fra ei tastefjøl..

Vatnehol
20/10/19, 20:54
sjekk rele til luken. husk at den ikke låser seg samtidig som bilen. Den låser seg en stund senere, ti min om jeg husker rett ?

låsen er bare en elmotor type radiostyrt bil som går på ett stag, veldig enkel konstruksjon og lite som kan gå istykker.

xcrookie
21/10/19, 17:13
Bytte bil da der den fungerer hehe

Ja det er jo sånn det har blitt i disse tider.

xcrookie
21/10/19, 17:14
Min 2001 XC70 låser ikke luken, men har aldri brydd meg om å fikse den.

Det hadde ikke jeg giddi heller.

xcrookie
21/10/19, 17:17
Vet at på min var låsen på lokket byttet før jeg kjøpte den, så kanskje det er et svakt punkt?

Sendt fra ei tastefjøl..

Ja muligens. Den har jo funka i 18 år så jeg kan vel ikke klage.

xcrookie
21/10/19, 17:18
sjekk rele til luken. husk at den ikke låser seg samtidig som bilen. Den låser seg en stund senere, ti min om jeg husker rett ?

låsen er bare en elmotor type radiostyrt bil som går på ett stag, veldig enkel konstruksjon og lite som kan gå istykker.

OK takk for tips.

Daniel V
22/10/19, 10:28
Luka låser seg ikke før etter ti minutter - det skal være sånn.

Den skal dog låse seg opp umiddelbart. Jeg har hatt 4 stk P2 Volvo. S80, S60 og V70. På S60en og den ene S80en hadde jeg problemer med luka. Da klarte ikke motoren å låse opp luka, og jeg måtte inn i bagasjerommet for å dra i den manuelle åpneren til bensinlokket. Koblet det bare ut etterpå og nå når vi snakker om det kom jeg på at jeg glemte å fikse den før jeg solgte den for et år siden :D

xcrookie
23/10/19, 21:09
Luka låser seg ikke før etter ti minutter - det skal være sånn.

Da klarte ikke motoren å låse opp luka, og jeg måtte inn i bagasjerommet for å dra i den manuelle åpneren til bensinlokket. Koblet det bare ut etterpå og nå når vi snakker om det kom jeg på at jeg glemte å fikse den før jeg solgte den for et år siden :D

OK, da skal jeg sjekke om det går an å låse den opp manuelt. Den åpner seg til slutt etter å lukke/åpne flere ganger, men er irriterende og jeg er redd jeg sliter ut systemet:mad:
Takk for tips!