PDA

Vis full versjon : XC90 D5, T5 eller T6?



xcrookie
18/10/19, 12:58
Noen som har gode/dårlige erfaring med T6 motoren?

Jeg vurderer å kjøpe en eldre XC90, men vet ikke hvilken motor jeg bør satse på.
Mange vil vel si D5 med 185 hk, men jeg kjører under 10.000 km i året og er ikke så redd forbruket. D5 er jo litt dyrere i innkjøp.
Det blir å finn en som har gått minst mulig og de billigste i innkjøp er jo T5 og T6.
Noen som har erfaring med disse som de vil dele?

Morgis
19/10/19, 23:47
Nå vet jeg ikke hvilken årgang du tenker på, men tidlige utgaver av T6 hadde store svakheter når det kom til girkasse

xcrookie
20/10/19, 16:06
Nå vet jeg ikke hvilken årgang du tenker på, men tidlige utgaver av T6 hadde store svakheter når det kom til girkasse

Jeg tenker ca 2006, men nå er kanskje de så gamle at enten er girkassa bytta eller så holder den noen år til?

jerognal
25/10/19, 07:45
Erfaring med D5 og automat er jo at har kassen vært flushet så holder de. Har de aldri vært flushet er dt bare et tidsspørsmål før de ryker....sjekk bil med både kald og varm motor. Fin giring? Da kan du kjøpe og så flushe den umiddelbart så går det mest sannsynlig bra.

Jakke
31/10/19, 21:13
Erfaring med D5 og automat er jo at har kassen vært flushet så holder de. Har de aldri vært flushet er dt bare et tidsspørsmål før de ryker....sjekk bil med både kald og varm motor. Fin giring? Da kan du kjøpe og så flushe den umiddelbart så går det mest sannsynlig bra.
De med TF-80 er vel bedre enn AW55-51 sånn sett.