PDA

Vis full versjon : Lagring av kjøremodus.



tor-diesel
10/10/19, 15:44
Hei.Har forsøkt å lagre kjøremodus på nøkkel.Er dette mulig?Jeg har ikke fått det til så langt.Velger kjøremodus individual,går så inn på kjøremodus i skjermen,velger så individual og gjør de endringer jeg ønsker.Går så på førerprofil og lagrer personlige innstillinger på nøkkel.Når jeg startet opp igjen bilen velger den comfort og ikke individual,selv om jeg bruker samme nøkkel som jeg lagret førerprofilen på.Er det noe jeg gjør feil her?

Oddaa
10/10/19, 20:31
Kjøremodus kan dessverre ikke lagres.


Sent from my iPhone using Tapatalk

tor-diesel
10/10/19, 22:57
Hei igjen.Takk for svar.Ikke mulig å lagre kjøremodus på nøkkel nei.Er det noen måte i innstillinger på bilen som gjør at jeg beholder kjøremodus på bilen,uavhengig av hvilken nøkkel som benyttes?

Pjoltergeist
11/10/19, 08:23
Hei igjen.Takk for svar.Ikke mulig å lagre kjøremodus på nøkkel nei.Er det noen måte i innstillinger på bilen som gjør at jeg beholder kjøremodus på bilen,uavhengig av hvilken nøkkel som benyttes?

Nei, dette er nok dessverre ikke mulig. Det handler nok om typing av bilen; at bilen som standard ikke skal kjøres med dynamic modus, start/stop avslått etc.
Det ser ut som vi må finne oss i å bruke knappen om vi ikke skal kjøre comfort, hybrid etc.

tor-diesel
11/10/19, 11:33
Hei.Siste halmstråd.Slik jeg forstår er det heller ikke mulig å lagre et eller annet sted i innstillinger på bilen permanent utkopling av auto start/stopp?

Pjoltergeist
11/10/19, 17:51
Hei.Siste halmstråd.Slik jeg forstår er det heller ikke mulig å lagre et eller annet sted i innstillinger på bilen permanent utkopling av auto start/stopp?

Nei, det er ikke mulig.
Legg knappen for av/på lett tilgjengelig på midtskjermen. Det er det beste rådet.

tor-diesel
12/10/19, 17:39
Takk igjen for raske og tydelige svar.Kan man legge knappen for auto start/stopp i startskjerm?

Pjoltergeist
13/10/19, 11:58
Takk igjen for raske og tydelige svar.Kan man legge knappen for auto start/stopp i startskjerm?

Du kan legge den lett tilgjengelig på funksjonsvinduet (sveip mot høyre), hvor du finner knappene for øvrige bilfunksjoner. Disse knappene kan du organisere som du vil, f.eks etter hvor ofte du bruker de (trykk og hold på en knapp for å flytte).

Holern
28/10/19, 19:56
Du kan legge den lett tilgjengelig på funksjonsvinduet (sveip mot høyre), hvor du finner knappene for øvrige bilfunksjoner. Disse knappene kan du organisere som du vil, f.eks etter hvor ofte du bruker de (trykk og hold på en knapp for å flytte).

Min erfaring med å flytte knappene er at de er tilbake på fast plass ved neste start av bilen....må man inn i menyen og lagre noe etter at man har flyttet knapper?

Pjoltergeist
28/10/19, 23:18
Min erfaring med å flytte knappene er at de er tilbake på fast plass ved neste start av bilen....må man inn i menyen og lagre noe etter at man har flyttet knapper?

Hei, organisering av midtskjerm er knyttet til profil, evt nøkkel/profil. Har du låst profilen for endring?
Er i alle fall ingen funksjon for lagring. Hvis det ikke funker er noe galt fatt...

Holern
30/10/19, 09:05
Hei, organisering av midtskjerm er knyttet til profil, evt nøkkel/profil. Har du låst profilen for endring?
Er i alle fall ingen funksjon for lagring. Hvis det ikke funker er noe galt fatt...

Var inne på tanken om førerprofil, men det forsvant fra pannebrasken. Skal sjekkes.