PDA

Vis full versjon : XC70 1998 starter ikke



TheProGameFreak
04/10/19, 16:23
Startet bilen denne uke og kjørte til skolen, 2 timer etter ville den ikke starte igjen.

Batteri er utelukket. Starter'n går. Har byttet coil, tennplugger, tennplugg kabler, fordeler lokk og en oljetrykk sensor. Fortsatt ingen endring.

Bilen hadde litt lite olje (så ingenting på peilepinnen, men lampa lyste ikke) Har fylt olje uten forbedring.

Hører en summelyd i det jeg slår om tenningen noe jeg mener er bensinpumpa (rett meg om dette er feil)

Får ikke gnist på plugg

Noen som har noe idé?

kpolarb
04/10/19, 18:19
Når du tydelig hører drivstoffpumpa, tyder det på at den er sliten.

Sjekk om den starter på startgass. Gjør den det, er det nesten garantert drivstoffpumpa.

Da kan du slå under tanken med en sten eller bjelke mens en annen kjører startmotoren. Det skal gi start.



Sent from my iPhone using Tapatalk

TheProGameFreak
04/10/19, 18:24
Når du tydelig hører drivstoffpumpa, tyder det på at den er sliten.

Sjekk om den starter på startgass. Gjør den det, er det nesten garantert drivstoffpumpa.

Da kan du slå under tanken med en sten eller bjelke mens en annen kjører startmotoren. Det skal gi start.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Føler ikke jeg hører pumpa noe tydeligere en før, men skal gi det et forsøk med noen dunk på tanken. Startgass ble prøvd uten hell.

kpolarb
04/10/19, 18:25
Føler ikke jeg hører pumpa noe tydeligere en før, men skal gi det et forsøk med noen dunk på tanken. Startgass ble prøvd uten hell.

Hvis ikke startgass virker, har du ikke gnist. Lest av koder? Gjør det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TheProGameFreak
04/10/19, 18:28
Hvis ikke startgass virker, har du ikke gnist. Lest av koder? Gjør det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kodeleser sier 1 kode, men klarer ikke lese eller slette koden.

TheProGameFreak
04/10/19, 21:33
Kodeleser sier 1 kode, men klarer ikke lese eller slette koden.

Prøvde akkurat en annen feilkodeleser, den viste 0 koder..

kpolarb
15/10/19, 20:19
Prøvde akkurat en annen feilkodeleser, den viste 0 koder..

Merkelig. Min kodeleser er en helt generisk wifi-sak fra Teknik-Magasinet. Den har hjulpet meg flere ganger.


Sent from my iPhone using Tapatalk