PDA

Vis full versjon : V70 1997 AWD - Bytte av bensinrør, hvordan skjøte plastrøret med nytt rør ?



Hypnotisk
01/10/19, 17:40
Hei !

Etter at bensinpumpa tok kvelden og jeg satte igang med å bytte pumpe så har jeg funnet ut at bensinrørene er veldig rustetet og 2 av dem knakk tvers av på grunn av rust under demontering av tanken.
Har i dag vært innom tess med 3 drivstoffslanger, men de ville dessverre ikke hjelpe meg.. Nytt får jeg eller ikke taki (utgått)

Har derfor tenkt å kjøpe en kveil med drivstoffør på biltema (kobberrør), men jeg sitter igjen med en stor utfordring.
Fra motor og bakover til omtrent bakhjulet går det plastrør før det så er skjøtet sammen med et stålrør, og det er dette stålrøret jeg må bytte ut.
Har noen et godt forslag på hvordan jeg skal skjøte dette plastrøret sammen med det nye kobberrøret?

Hele stålrøret er såpass dårlig at jeg ønsker å bytte ut hele greia, og ikke skjøte inn med skjøter der hvor det er rustete..

volvo245gl
05/10/19, 18:24
Har ikke studert v70, så hvordan er plastrøret koblet mot stålrøret i dag??
Er det "bremsenippler" eller noen annen for for kobling?
Foran er det vel en slik nippel. Alternitivt er vel å legge kobber hele veien?

Hypnotisk
02/11/19, 22:43
Har ikke studert v70, så hvordan er plastrøret koblet mot stålrøret i dag??
Er det "bremsenippler" eller noen annen for for kobling?
Foran er det vel en slik nippel. Alternitivt er vel å legge kobber hele veien?

Plastrøret er tredd utapå stålrøret og krympet på en eller annen måte. Har vært innom flere butikker får få kjøpt "bremsenippler" til 8mm rør - men det er det INGEN som har..
Har fått hekta det i sammen på en eller annen måte så det er mulig å bruke bilen, men er langt i fra fornøyd. Legger neppe ut på langtur med den løsningen som er der idag.
Alternativet jeg står igjen med nå er å ta rørene fra en delebil og få flyttet det over på min..

VolvoMan
05/11/19, 20:32
Kjøpe bensinslange som går utenpå røren og slangeklemmer