Vis full versjon : Tung servo
Servoen på XC70´n er av og til veldig tung ved lukeparkering. Har fått høre at dette har med releet for progressiv servo å gjøre, og at dette må skiftes. Har også hørt at dette releet sitter ved rattstammen men kan ikke finne noe på min. Mulig dette gjaldt tidligere modeller. Noen som vet plassering på min fra 2008?
Ole
René Fredriksen
22/08/19, 21:07
Er tvilsomt det er noe annet enn Servopumpe som må skiftes. Så lenge det oppfører seg greit i fart og bare når bil står stille og sviver på tomgang. prøv og rus bilen opp i en 2500 omd på tomgang og sving. er det ok da?
Skift Pumpe og Servo beholder samt flush sytemet, kan eventuelt prøve og flushe først og skifte tank før pumpe skifte, men stort sett pumpen som gir seg. grunnen til og skifte beholder er at det er et filter inni denne, og det kommer du ikke skikkelig til for og rengjøre.
Jeg måtte bytte servopumpe på min '08 V70.
Den ble bare tyngre og tyngre på rattet ved lave turtall. Til slutt var det helt håpløst å styre uten høyt turtall på motoren.
Bytta servo, og vips så var den bra igjen.
Da ble det bytte av servopumpe på min også og alt fungerer som det skal igjen:)
Om ikke beholder er skiftet og systemet flushet, risikerer dere defekt servopumpe igjen pga sponrester fra den gamle pumpen.
Sent fra min SM-N975F via Tapatalk
Om ikke beholder er skiftet og systemet flushet, risikerer dere defekt servopumpe igjen pga sponrester fra den gamle pumpen.
Sent fra min SM-N975F via Tapatalk
Systemet er flushet og rengjort;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.