PDA

Vis full versjon : Ingen liv i bakdør



MrX
16/08/19, 06:41
Nå har jeg de siste årene bare brukt bilen, det har blitt dårlig med vedlikehold &#128514 Så litt småtjafs har det dukket opp jevnt og trutt.

Venstre bakdør har tatt kvelden. Vindu virker ikke, hverken fra døra, eller førerdøren. Sentrallåsen virker heller ikke. Men høyttaler funker helt fint. Mekanisk virker døren å fungere helt fint, men er litt tungvint å måtte manuelt låse døren når den er låst opp.

Tenker egentlig at det er snakk om ett kabelbrudd. Noen som har hatt samme problem?

2009 V70 D5 AWD

Morgis
18/08/19, 23:29
Lest ut feilkoder?

Straydog
19/08/19, 19:20
Tipper du har brudd i ledningene fra døra og inn i bilen, sannsynligvis på dørerdøra. Hadde selv ledningsgnag på to ledninger og étt kabelbrudd mellom førerdøra og A-stolpe, som førte til at dørlåsene og vinduene på venstre side ikke fungerte. Døra er lett å hekte av. Kontakten har et "håndtak" på toppen som dras opp enkelt med et lite flatjern.

MrX
21/08/19, 06:46
Tenkte også at det var kabelbrudd, men da jeg kontrollerte så jeg bare på bakdøren... Selvsagt er det mer sannsynlig at bruddet ligger i førerdøren. Det er jo den døren som helt klart oftest er i i bruk.. Skal sjekke det når jeg får ånden over meg.

MrX
03/09/19, 13:18
Var helt klart diverse kabelbrudd i førerdøren. Gnistret greit når man pirket litt i det.

Hvordan reparer med dette best mulig? Virker som at det er en strips i selve kontakten til døra som er synderen. Tenkte først å lodde inn litt ny kabel, men er litt usikker på om det holder, er jo tross alt i en døråpning som åpnes og lukkes flere ganger daglig. Er det mulig å skifte bare en del av kabelenettet?

Straydog
05/09/19, 00:16
Selv lodda jeg bruddet, klipte og lodda ledningsgnaget og la krympestrømpe rundt. Bør holde en stund.

MrX
05/09/19, 07:03
Selv lodda jeg bruddet, klipte og lodda ledningsgnaget og la krympestrømpe rundt. Bør holde en stund.

Prøvde å se litt på dette, man må kanskje fjerne døra for å komme til på en god nok måte?

Griffin
05/09/19, 11:12
Se hvor mye du kommer åt når du fjerner innersiden av døren. Vet ikke hvordan det er på din men på min så får man bedre oversikt, kan dra litt i kablene og kansje lage nok slakk for å reparere?