PDA

Vis full versjon : Legge opp straum til bensinpumpe 940



Kjapp1
14/08/19, 08:30
Hei
Folk som har lagt opp nye ledningar for kraftigare pumpe, hentar dykk rett frå batteripolen? Korleis er det anbefalt å føre ledningane? Sett vel berre org leiara på relee for å styre pumpe med nye forsyninga?

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

Batland
14/08/19, 12:45
Hei
Folk som har lagt opp nye ledningar for kraftigare pumpe, hentar dykk rett frå batteripolen? Korleis er det anbefalt å føre ledningane? Sett vel berre org leiara på relee for å styre pumpe med nye forsyninga?
Du kobler det som om de var forsterkeren til Subwooferen du holdt på med. :) Så bruker du den originale bensimpumpeledningen til å aktivere ett rele som sender ström til bensinpumpen.
Husk to stk. tykke, gode ledninger hele veien frem til pumpen.

HansOla
14/08/19, 12:59
Er det ikke godt nok å jorde i karroseriet?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Batland
14/08/19, 14:23
Er det ikke godt nok å jorde i karroseriet?
Kan ikke huske å ha sett en eneste subwoofer forsterker som er jordet i karroseriet og jeg mener jo at en bensinpumpe er viktigere enn en subwooferforsterker. ;)

HansOla
14/08/19, 14:47
Kan ikke huske å ha sett en eneste subwoofer forsterker som er jordet i karroseriet og jeg mener jo at en bensinpumpe er viktigere enn en subwooferforsterker. ;)Jeg jorder alltid forsterker på et godt egnet sted i karoseri :) Så lenge jording mellom batteri og karoseri er god, skal det jo være like godt å jorde i karoseri som å trekke ekstra ledning vil jeg nå mene?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Batland
14/08/19, 15:16
Jeg jorder alltid forsterker på et godt egnet sted i karoseri :) Så lenge jording mellom batteri og karoseri er god, skal det jo være like godt å jorde i karoseri som å trekke ekstra ledning vil jeg nå mene?
Akkurat.
Da blir det som med Vitapro: " Det funker for meg." og det er helt supert.

Når det gjelder bensinpumper som i praksis ALDRI har tilstrekkelig kapasitet, så anbefaler jeg alltid at man VURDERER å montere stor kondensator när pumpen og trekker jordingsledningen til Dynamoens chassis. Resultatet blir målbart höyere volt inn på pumpen når bensinkravet er som höyest. ;)

HansOla
15/08/19, 07:15
Haha! Sant.. det lønner seg nok med kondensator ja, 1F burde holde i massevis. Får jo mye fra bilstereoverden til en kurrant pris

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Batland
15/08/19, 09:38
Haha! Sant.. det lønner seg nok med kondensator ja, 1F burde holde i massevis. Får jo mye fra bilstereoverden til en kurrant pris.
Presis. Akkurat sånn er det. :)