PDA

Vis full versjon : Demontering av AC-kompressor 2004 V70 bensin



Monsen
13/08/19, 00:19
Må sannsynligvis bytte cluch og drivhjul på min AC-kompressor. Håper å få gjort det uten å demontere slangetilkoblinger, vet at dette ikke er lett å gjøre under bilen, men jeg prøver. Kan lite om dette tema, har sett litt på Youtube og fått et visst innblikk i hvordan dette kan gjøres. Dersom jeg velger å fjerne slangetilkoblingene slik at anlegget tømmes for veske, kan jeg da kjøre til verksted med reim montert uten å ødelegge kompressoren eller andre komponenter? Sikkert dumt spørsmål, men jeg spør likevel.

Martin M
13/08/19, 07:27
Du kan fint kjøre med reim på uten gass på anlegget. Er trykksensor både på lavtrykk- og høytrykksiden av anlegget. Hvis disse oppdager for høyt eller for lavt trykk så kobles kompressoren ut ved hjelp av magnetclutch slik at den ikke brenner seg opp/skjærer seg.

I ditt tilfelle vil det ikke være nok trykk til at kompressoren kobles inn, og du kan trygt kjøre så lenge du vil. Bare det ytre hjulet på kompressoren vil gå rundt, frihjulet. Den indre delen er "selve" kompressoren som slår inn/ut styrt av magnetclutch.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Monsen
13/08/19, 08:31
Jøss, dette var super info. Takker!