PDA

Vis full versjon : V60/S60 belyste dørhåndtak, dørlommer, fotbrønn?



Yttervik
24/07/19, 08:18
Hei!

Jeg går litt i tanker om å bytte ut S60'n med en nyere V60 D5/D6 Twin engine hybrid, dvs årsmodell 2015-2017. Min 2011 S60 har kun belysning bak mindtkonsollen, samt en liten diode i taket ved leselamper. Har nyere V/S60 belysning i dørhåndtak, fotbrønn og dørlommer slik andre nyere Volvo har?

jiha1968
25/07/19, 07:52
Kommer vel mye an på hvilken årsmodell du sjekker, men Googlet litt og fant:
https://www.youtube.com/watch?v=-HJ9HpLnOys

og litt mer info ang lys i ulike årsmodeller :
https://forums.swedespeed.com/showthread.php?365673-V60-Interior-Night

Og du finner kansjke mere ved å lete litt, om ikke noen som faktisk har en slik bil våkner og kan bidra med noe...

Yttervik
25/07/19, 13:36
Takk for svar. Jeg glemte å presisere hvilken årsmodell det er snakk om (2015-2017), så jeg har redigert førsteposten.
Har googlet mye og det ser ut som at noen har lys i fotbrønn, bak midtkonsoll, i dørlommer og koppholdere i midten. Men jeg har ikke funnet ut om dette er ekstrautstyr og hva det evt. heter på utstyrslisten.

jiha1968
26/07/19, 01:10
Her er en tekst fra 2017-modellens bruksanvisning:
Stemningslys* Når den vanlige kupébelysningen er slukket og motoren går, lyser noen lysdioder, blant annet en i takbelysningen, for å gi et svakt lys og øke stemningen under kjøring. Lyset gjør det også lettere å se gjenstander i hanskerommet etc. når det er mørkt ute. Dette lyset slukker en liten stund etter den vanlige kupébelysningen når bilen låses. Lysstyrken reguleres med tommelhjulet på lysbryteren.
(*tilvalg)

Så skal du sjekke om en aktuell bil har "Stemninglys", er det vel lettest å se etter den lille LED'n i takmodulen, som du er vant med fra din egen bil.
For ut av teksten i bruksanvisningen virker det som at bilene uten stemningslys-tilvalget heller ikke har den lille tak-LED'n.
Vil tro at det er standard i Summum, og ligger i en eller annen tilleggspakke på Momentum og Kinetic, men dette er ren gjetting.

Går sikkert å kontakte Volvo for en PDF på utstyrslister/brosjyre for aktuelt år om du vil grave litt dypere.