PDA

Vis full versjon : Oppgradering i fra original DAB til original DAB+ XC70 -12



Larssin
23/07/19, 07:23
Kjøpte meg en XC70 -12 her om dagen, men dessverre så sjekket jeg ikke grundig nok ang DAB. Så det stod DAB i skjermen på radioen og tenkte ikke noe mer over det. Men det holder ikke med vanlig DAB, så jeg ønsker å oppgradere til DAB+.

Er det så enkelt at man "bare" bytter modulen? Regner med at man må laste inn ny sw. Bilen har original sub, hvis det har noe å si.

SagaPer
23/07/19, 07:39
Modul og software ja. Be om pris hos Volvo.

Larssin
23/07/19, 07:55
Modul og software ja. Be om pris hos Volvo.

Super raskt svar. Jeg skal, hvis jeg tør å prøve selv, ettermontere originalt ryggekamera, så jeg må demontere ting bak der uansett. Hvis jeg ender opp med å prøve selv med p-kamera, er det bare plug and play med selve DAB+ modulen?

EDIT: Ser at jeg spør en gang til på det jeg har fått svar på.

Ang pris, så tror jeg ikke det lønner seg å kjøpe modulen selv og så dra til Volvo for SW. Har ikke fått det skriftlig, så vil ikke si noe bestemt om pris, men har skjønt det sånn at man få kjøpt dette som en kampanje for ombygning til DAB+

MadAss
23/07/19, 13:08
Stort sett ikkje billigare å kjøpe delen sjølv, for så få lasta programvaren etterpå. Prisane varierar frå 2500 - 4200 kr ferdig montert. Men uten pakkepris, kostar sjølve DAB styreenheten kostar 3200 kr + programvare og programmering. Då kjem du raskt opp i nesten 4000 kr. Frydenbø tar 3500 kr i pakkepris.