PDA

Vis full versjon : Senk V70 2010



noxz
22/07/19, 03:29
Hei,

Hva har dere brukt til å senke deres V70?

Har sett på blandt annet denne (https://vparts.se/no/v70/volvo-v70-2008/sport/vaghallning/chassisats-till-volvo-v70-s80-55-40mm.html) og denne (https://www.l-m-r.se/p/volvo/s80-s80n/vaghallning-295/fjadrar-och-stotdampare-334/vaghallningssatser-1688/vaghallningssats-volvo-v70ii-07-s80-ii-06--10630.html?fbclid=IwAR20e7DMWV9w_I9naYye1Hq-Jaw9ZugQPFeA22gYJ2tU0RWZYFccD24Ap-g). Men ingen av dem er med tuv, men dog prisen er grei og innenfor mitt budsjett.

Thorvaldsen
23/07/19, 21:58
En har jo litt diverse til disse bilene. Selv gikk jeg for 40/40 H&R, kjent leverandør av fjører som også er Tüv så det er muligheter for å få det inn i vognkort, noe som var viktig for min del. Fåes kjøpt hos Vparts vet jeg.

Husk at R-Design er noe senket fra fabrikk om du har det, hos meg hadde jeg bare standard fjører, så ble jo en del forskjell. Bedre å kjøre ble den også, mer ”kontakt” med vegen syntes jeg, om det er en måte å si det på..:)

noxz
02/08/19, 04:19
En har jo litt diverse til disse bilene. Selv gikk jeg for 40/40 H&R, kjent leverandør av fjører som også er Tüv så det er muligheter for å få det inn i vognkort, noe som var viktig for min del. Fåes kjøpt hos Vparts vet jeg.

Husk at R-Design er noe senket fra fabrikk om du har det, hos meg hadde jeg bare standard fjører, så ble jo en del forskjell. Bedre å kjøre ble den også, mer ”kontakt” med vegen syntes jeg, om det er en måte å si det på..:)

Byttet du dempertoppene og det? Bilen min har gått 300 000 så jeg vurderer å bytte dempene samtidig da dem starter å bli gamle, også sette på nye dempertopper og sånnt slik att jeg har ett komplett nytt dempertårn uten å ta deler fra det gamle liksom. Vurderer det settet på vparts

Thorvaldsen
02/08/19, 23:02
Byttet du dempertoppene og det? Bilen min har gått 300 000 så jeg vurderer å bytte dempene samtidig da dem starter å bli gamle, også sette på nye dempertopper og sånnt slik att jeg har ett komplett nytt dempertårn uten å ta deler fra det gamle liksom. Vurderer det settet på vparts

Så lenge dempere ikke er dårlige ser jeg ikke noen vits i å bytte disse egentlig. Da ville jeg nok byttet rundt hele vegen i så fall:)

Toppdelen på demperne er jo slitedeler det også, så lurt å bytte det også i samme slengen ofte, men ingen nødvendighet egentlig så lenge ting er helt og pent. Klart, veldig lettvint å kjøpe alt nytt, så du kan ”bygge” deg nytt fjærbein, kun ta ut gammelt og sette inn nytt. Sikkert helt klart det beste også sånn sett om du ønsker å ta kostnaden. Gummien fjæra ligger an på mot fjærbeinslager, selve lageret samt innfesting til demper i toppen koster rundt 1000 lappen hos Volvo samlet per side med litt rabatt, så absolutt ikke så ille det.:)