PDA

Vis full versjon : Motorvask under motordeksel



Soundstig
17/07/19, 13:59
Hva bør en ta hensyn til på en v50 1.6 Drivee? Diesel? Eller er det bare å spyle forsiktig ?

Christian
17/07/19, 19:10
Bruk sterk såpe fremfor sterkt vanntrykk, og hvis du har lekkasje fra en eller flere dyser (svært vanlig på 1.6d) så kan du få vann inn i motor.
Utover det så tåler den vann ganske godt.

Eureka
17/07/19, 22:25
Bruker heller mye tid, mange gamle t-skjorter mm og rengjør for hånd.
Bumper renewer turtle gjør underverker på motordeksel, batterideksel og andre plastdetaljer, etter god vask.

Bromm
18/07/19, 08:30
En erfaring jeg gjorde med denne motoren og manuell girkasse er at det ikke er tett mellom girkasse og motor slik at vann renner ned på clutchen. Om du da bruker en petroliumsholdig avfetting som jeg gjorde kan man får clutchslipp. Det fikk jeg og måtte vaske/spyle med såpevann mens en satt å holdt clutchen åpen. Fikk vekk det meste men den slura på clutchen ved pådrag et par tre dager etterpå. Deretter så har jeg kun brukt såpe og skyller med høytrykk med god avstand til motoren. Dytter også ned et gammel håndkle for å hindre det meste av vann mellom kassa og motor. Har ikke hatt clutchslipp etter det.
Ellers så er det å være forsiktig med høyt vanntrykk. La motor tørke i sola med panseret åpent (om du er så heldig å ha sol der du bor :) )