PDA

Vis full versjon : Bærebru tar borti travers



ahorvei
08/07/19, 18:27
Hei
Har fått 2er feil på pkk - bærebru tar borti travers, begge sider. Nokon som har vært borti dette før, og hva er årsaken til dette?

https://photos.app.goo.gl/asfpp5MgbwmMv9b88

På forhand takk!
Mvh Andreas Horvei
Volvo xc70 2003 mod. D5 awd.

MadAss
08/07/19, 18:55
Foringane ser jo ikkje heilt bra ut. Ville begynt å skifta dei om ikkje noko er skeivt.

ahorvei
08/07/19, 19:22
Dei er faktisk ikkje så lenge sidan dei vart bytta. Men er vel verdt eit forsøk å prøva

Jimbojama
08/07/19, 20:21
Tar de borti når bilen står på hjula og?

jiha1968
08/07/19, 20:50
Dei er faktisk ikkje så lenge sidan dei vart bytta. Men er vel verdt eit forsøk å prøva

Ikke uvanlig at noen uoriginale bærearmer er for tykke i godset rundt fremre foring...

Så hvis du byttet komplette (uoriginale) bærearmer sist, og foringene fremdeles er ok i de som står på bilen nå, kan det være en ide å få tak i de gamle originale bærearmene og presse inn nye foringer i dem, eller spore opp et par brukbare på huggeri om du ikke investerer i nye originale.

Eller i det minste mål ytre diameter på godset rundt foringen og sammenlign med en original bærearm, og se om jeg har rett i misstanken min.

MadAss
09/07/19, 09:51
På bilde nr tre, ser ein jo tydleg at foringa ikkje står i senter lenger. Så eg ville sett i originale eller stivare (HD) foringar.
Om bærearmane er uoriginale, kan det jo også vere at det er tjukkare gods i desse rundt foringa og vil derfor vere med å forverre situasjonen.

FroBe
09/07/19, 11:11
Foringene er usymmetriske.
Kan det være at fabrikanten har laget dem feil, og at usymmetrien skulle vært inn mot bilen istedenfor ut?

Jeg har ikke noen bil her på jobb som jeg kan sammenligne med.

jiha1968
09/07/19, 12:07
Tror FroBe er inne på noe her, for det ser faktisk ut som at foringene står dreid 180' rundt sin egen akse, vanligvis er den tykkeste siden av foringens boltfeste ut mot hjulet, og ikke inn mot motor. (skal se litt naturstridig ut)

Her er bilde på riktig montert (men sliten) : https://volvoforums.com/forum/attachments/volvo-v70-13/253d1236488620-control-arm-bushings-p1080255.jpg

Til TS (ahorvei) : ble det byttet komplette bærearmer, eller kun foringer sist?
Og du vil garantert ha behov for hjulstillingskontroll når feilen er fikset...