PDA

Vis full versjon : D5 ventilløftere



Robinnor
24/06/19, 19:54
Hei!

Har lyst på en bekreftelse fra noen som vet sakene sine her. Det trengs ikke justering av ventilløftere/ventiler til en D5244T4/5 motor? Det er bare å sette inn, så skal det være i orden? Tips? :)

René Fredriksen
24/06/19, 21:02
Skal bare være og sette inn ja, olje det godt opp før montering. tut og kjør.

hvorfor skifter du? Tikking? Skifter du rullene å eller bare løfterne? bare lurer da jeg vurderer og gjøre det samme med min D5244T4;) og ikke minst, kjøper du fra et sted som er billigere enn Volvo :P?

Robinnor
26/06/19, 17:06
Takk for svar! :) Har lest at ventilløfterne bør være tomme for olje når de settes inn. Har også hørt at man skal la de ligge i olje over natta. Jeg har tømt de, så jeg vet at de fungerer. :) Frarådes dette?
Fikk motorhavari - ødelagte fester til ventilene. Fikk en i Latvia til å bore, trykkteste, plane og sveise den ødelagte toppen, så nå skal den være ok. Bruker de gamle løfterne og rullerne på den igjen. Kjøper delene også fra Latvia. Hvis du er interessert kan du jo sende meg ei melding. :)

gaupe
02/07/19, 13:52
Skal vere berre å sette inn ja. Eg sjekka prisane på løfterar og rullane frå Volvo, på ein av dei var dei faktisk billigare enn autodoc. Eg skifta alle då eg hadde likt havari. Fleire av ventilløfterane mine var faktisk banka nesten flate i toppen av festet. Så eg skifta alt sidan eg følte eg ikkje trengte eit nytt havari.

Dette var på 185 hk motoren, men er likt på den føregåande også.