PDA

Vis full versjon : For høy avgass b230fb



Kuzkuz
20/06/19, 02:23
Har fått anmerking på eu kontroll, og får ikke ned avgassen.. begynner å bli tom for ideer.

Plugger/ledninger/fordelerlokk+rotor er nytt
Luftfilter er nytt
Lmm er iorden
Lambdasonde er ny
Tempføler er ny
Kaldstartdyse fjernet
Reparert alt av falskluft
Kjørt opp en hel tank med injection cleaner
Målt alle dyser til samme ohm, og kontrollert om noen lekker. Ser ut til å levere samme mengde også.
ikke lambdalampe i dashen..

Bensinhjernen ble byttet ut med en ifra 940 med fd motor (egr) for å få bensinpumpa til å gå igjen, spekulerer i om denne hjernen kan være årsak til slik avgass?

Co ligger rundt 7-8





Sent from my iPhone using Tapatalk

Batland
20/06/19, 15:30
Her ser du hva vi måtte gjöre for å få ned CO på tomgang når vi satt store dyser på en orginal hjerne med originalt chip.

http://forum.vccn.no/img-dump/2019/06/267.jpg

Kuzkuz
20/06/19, 21:50
Blir kanskje noe slikt jeg må gjøre etter hvert jeg og, men har lyst å få det til med tanke på bensinforbruket også [emoji28] det lukter surt ifra eksosen, men takk for innslag [emoji106]

volvo245gl
21/06/19, 16:36
Du sier lambda er ny. Er den orginal eller Bosch?
Tema sine og en del andre gir feil signal.
Har prøvd forskjellige, og alltid byttet for Bosch sine. De funker feilfritt i årevis.
Noen lambdaer gir høy avgass, og soting for de sender feilt signal.

Batland
21/06/19, 23:34
Blir kanskje noe slikt jeg må gjøre etter hvert jeg og, men har lyst å få det til med tanke på bensinforbruket også [emoji28] det lukter surt ifra eksosen, men takk for innslag [emoji106]
Lösningen på bildet og en velfungerende original lambdasonde holdt AFR på korrekt nivå og bensinforbruket var helt ok.

Kuzkuz
22/06/19, 11:37
Du sier lambda er ny. Er den orginal eller Bosch?
Tema sine og en del andre gir feil signal.
Har prøvd forskjellige, og alltid byttet for Bosch sine. De funker feilfritt i årevis.
Noen lambdaer gir høy avgass, og soting for de sender feilt signal.

Beklager det glemte jeg å skrive, lambdasonden er ny og fra bosch ja [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kuzkuz
22/06/19, 11:40
Lösningen på bildet og en velfungerende original lambdasonde holdt AFR på korrekt nivå og bensinforbruket var helt ok.

Ok takk [emoji16][emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk