PDA

Vis full versjon : Misfire Cylinder 2



kpolarb
26/05/19, 15:01
2000 2,4t AWD (Gen1). Fikk denne meldingen i går, og bilen fusker og trekker dårlig.

Det er altså sylinder 2.

Jeg tenker å starte med å bytte plugger og pluggledninger. Har eid bilen i 10kkm (340kkm nå). Har ikke byttet dette før, og vet ikke når det sist ble gjort.

Noen spesiell grunn til at jeg burde mistenke feil med coil eller annen feil? Ville en coil med feil f.eks gitt en spesifikk feil som forteller det?

Tar gjerne mot tips!
På forhånd takk.



Sent from my iPhone using Tapatalk

gaupe
26/05/19, 16:36
Bytt om på coilane, så kan du sjå om feilen følger med. Det kan også vere leidningsnettet til coilane, og det også vere pluggar.

kpolarb
26/05/19, 16:50
Bytte coiler var et smart og enkelt trick. Takk!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Christian
30/05/19, 21:37
Det er som regel coil som er synderen her, dersom du kryssbytter coil får du bekreftet om det er coil.
Dersom feilen fortsatt er på samme sylinder etter skifte av coil vil jeg tippe du har en eller flere brente ventiler, har vært borti dette på flere.

kpolarb
31/05/19, 11:09
Det er som regel coil som er synderen her, dersom du kryssbytter coil får du bekreftet om det er coil.
Dersom feilen fortsatt er på samme sylinder etter skifte av coil vil jeg tippe du har en eller flere brente ventiler, har vært borti dette på flere.

Dersom det er en brent ventil, vil jeg få samme feilmelding da? Misfire betyr vel en feil i tenningssystemet?


Sent from my iPhone using Tapatalk

kpolarb
03/06/19, 22:36
Jeg byttet coilen i kveld. Motoren snurret helt jevnt og fint, og feilmeldingen ble slettet. Alt OK der.

Bør jeg bytte alle coiler samtidig? Fungerer coiler 100% til de slutter å virke, eller svekkes dem gradvis?

Benyttet anledningen til å bytte alle fem plugger. Fire av pluggene var ganske sausete av olje. Noen spesiell årsak til dette som bør bekymre meg? Det er første gang jeg bytter plugger på bilen da jeg bare har kjørt 10kkm med den.


Sent from my iPhone using Tapatalk