PDA

Vis full versjon : 740 86’ Montere hengerfeste



Aalsen
21/05/19, 19:04
Er det en rett-frem-sak å montere hengerfeste på en gammel 740 som aldri har hatt slik?
Tenker på å dra til høggern og demontere hengerfeste på en kondemnert 740 hvis jeg finner. Passer det fra 940 og? Hengerfestet fra en 240 passer vel ikke da den er smalere?

Noen som har gjort dette?

volvo245gl
02/06/19, 09:00
7 og 9 serien har make hengerfester.
Er bare skru og play.
Bare pass på å få med deg alle boltene.
Strømmen tar du med strømtyver fra baklyktene.
2 serien sitt hengerfeste passer ikke.

Aalsen
03/06/19, 18:18
Ok, takker :)

kimove
03/06/19, 21:28
Vær så snill, ikke bruk strømtyver på baklysene..... På den 740en jeg slaktet lå det ledningnett helt fram i sikringsboksen koblet med ordentlige stikk, se om du finner en som har det istedet eller lag ett selv da det er ett mye bedre alternativ i lengden :)

Aalsen
19/07/20, 20:55
Tar opp gammel tråd da jeg endelig får gjort dette.
Noen som vet om det er lagt opp til montering av hengerfeste fra fabrikk selv om bilen ble levert uten?
Skeptisk til å begynne å borre

volvo245gl
20/07/20, 07:55
Tar opp gammel tråd da jeg endelig får gjort dette.
Noen som vet om det er lagt opp til montering av hengerfeste fra fabrikk selv om bilen ble levert uten?
Skeptisk til å begynne å borre

Hullene er der, ferdig fra fabrikken.

Aalsen
20/07/20, 12:30
Hullene er der, ferdig fra fabrikken.

Nice, takker!

Aalsen
20/07/20, 12:33
Vær så snill, ikke bruk strømtyver på baklysene..... På den 740en jeg slaktet lå det ledningnett helt fram i sikringsboksen koblet med ordentlige stikk, se om du finner en som har det istedet eller lag ett selv da det er ett mye bedre alternativ i lengden :)

Hvorfor er det ikke bra å bare hente fra baklysene egentlig?

kimove
22/07/20, 16:54
Hvorfor er det ikke bra å bare hente fra baklysene egentlig?

Blir det gjort korrekt så er det ikke det værste man kan gjøre. Første bud er å unngå strømtjuver, ellers så man passe på at man gjør det slik at ikke pærevarsleren bli koko bare for at man plugger i en henger.

Aalsen
22/07/20, 19:30
Blir det gjort korrekt så er det ikke det værste man kan gjøre. Første bud er å unngå strømtjuver, ellers så man passe på at man gjør det slik at ikke pærevarsleren bli koko bare for at man plugger i en henger.

Ok, med min ocd orker jeg ikke det oransje lyset konstant på.
Kobler man bremselyset på ledningen til bremsepedalen, kjørelyset på en ledning til lysreleet og blink på ledningene til blinkreleet? Eller er jeg på bærtur