PDA

Vis full versjon : trimming av fk i 240.



wunder-hansi
19/07/10, 22:45
heisann, skal snart begynne med å bygge motor i 240en.
skal gå utifra en FK/ft motor som skal fullstendig overhales.

Har lyst til å få ut en del hester av denne motoren..
Dette blir den første motoren jeg skal trimme så har noen spm.

Det jeg lurer på er om noen kan komme med hva som er best å bruke av deler når man skal ha en motor med litt mer hk en chip og 13c turbo. hehe..


skal kjøre med lh2,4 nett neste sessong ihvertfall, hvor mye hk kan man få ut med lh 2,4 nettet?

det jeg lurer mest på er bunndelen, hvilke råder, stempler og veiv er best å mest holdbart?? (Gjerne link til sted å få kjøpt)
Hvor mye hk holder orginal, ny overhalet bunndel til?

Åsså har jeg ikke peil på hvilken turbo jeg skal bruke, noen som vet om en rimlig turbo som man kan hente litt hk ut av??
Lyst til å legge meg imellom 3-400hk.

Er rimlig fersk på motor trimming, har bare holdt på med orginale FK motorer med 13c og chip.. hehe..

kom gjerne med oppsett som er brukt, pris osv..


//Hansml

turb00le
20/07/10, 21:20
Ta deg en tur bortom så skal jeg juge litt for deg. Har ikke motoren min i skjeberg men det er nok noe ala samme som du tenker på.

LH2.4 fungerer til 350-400hk uten problem, men ett ordentlig sprut er mye greiere å ha med å gjøre.

Hva for noen deler som skal brukes kommer jo akkurat ann på hva du vil legge i motoren.
Toppen f.eks kan du glatt lage til for en slant og ingenting.

alecxz
20/07/10, 22:54
h-profil råder, 16ventiler topp, adapter plate til 8v innsug og innsuget, freste fk/ft stempler til ventilene fra 16v, grenrør og hcx35 turbo :D haha, eller noe sånt:) blir nok bra hans ;) får si fra hvis du trenger hjelp og montere 2.4 nettet. Ligger forresten mye billig megasquirt sprut på blocket om en ikke er intressert i å bruke all verden på sprut:)

wunder-hansi
21/07/10, 15:34
yeah, holder meg til 8valve nå til å begynne med.
ja sier ifra alex, blir nok i vinter, skal EU godkjenne bilen nå, plukke ut motor og lakke motorrom og bagasje.. så åker bilen i garasjen helt til våren;) hehe..

Ja kan du ikke sende meg nr ditt på PM a Ole;D?