PDA

Vis full versjon : Xenon nærlys lave?



Frankf
05/05/19, 19:10
Hei jeg har en 2010 v70 å syns nærlys ene er lave, flere som mener dette? Mulig å få justert de høyere med tanke på at de justerer seg automatisk ved oppstart

sindreleander
05/05/19, 19:15
Hei jeg har en 2010 v70 å syns nærlys ene er lave, flere som mener dette? Mulig å få justert de høyere med tanke på at de justerer seg automatisk ved oppstartJa finnes justering både opp/ned og sideveis, skal være to små 6mm? Plastskruer litt innfelt i selve støtfangern/karroseriet over lykta

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

sindreleander
05/05/19, 19:16
Hei jeg har en 2010 v70 å syns nærlys ene er lave, flere som mener dette? Mulig å få justert de høyere med tanke på at de justerer seg automatisk ved oppstartMen er krav om hvor høy de skal lyse så bør bruke et lysjusteringsapperat

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Eureka
05/05/19, 22:51
Høydejusteringsskruene/ mekanismen KAN sitte dønn fast, om de er makan til v50. -og pipa du setter på, sitter gjerne fast når du tar av verktøyet... Plukker du ut lykta først, og tørner en runde frem og tilbake, så kjenner du om de er i orden.

Sjøl benytta jeg aneledningen til å ta ut xenon-linsa og rengjorde den med brilleklut, da den var skitten/ grått belegg.

Det som hadde størst effekt var faktisk å bytte komplette støtdempere fremme. Da løfta bilen seg 5 cm... Hehe.

Frankf
08/05/19, 22:34
Takk for gode svar (Y)