PDA

Vis full versjon : Spm ved kjøp av v70 d5 awd



Bård
24/04/19, 15:38
Søstra mi skal bytte ut VAGen sin og kikker på v70 og blir til at jeg må være med hun å kikke. Har null peil på nyere Volvo så søker tips her. Hva bør jeg se etter og hva er typiske feil på disse?

Bilen hun kikka på
https://www.finn.no/144622934

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

peodudn
24/04/19, 17:12
Kontrollere girkasse nøye, kontroller om virvelspjeld er i orden og webasto

SagaPer
24/04/19, 17:20
Her er noen kommentarer fra meg med bakgrunn som eier av V70 2007 og XC70 2009:

- Bilen har ikke original DAB-radio. Sjekk installasjon av antenne (meget viktig for god dekning).

- Bilen har ikke adaptiv cruisecontrol med avstandsholder og autobrems.

- Ikke original telefonintegrasjon med blåtann (se bilde 16/17), sjekk lyd i uoriginal handsfree

- Varme i baksetet er bra (sjekk at denne fungerer). Har bilen ISOfix? Kan muligens ettermonteres (originalt sett).

- Sjekk servicehistorikk mer detaljert hos Volvoforhandler(e) og se etter større reparasjoner og bytte av vitale slitedeler som dempere, skiver, stag, motordeler, elektronikk, karosseri, glass (sjekk slitasje på frontrute), kollisjonsskader/lakk etc.

- Sjekk slitasje på sommerdekk og vinterdekk. Dekk koster en del penger. Alder på dekkene (se dato/år på dekk).

- Det bør følge med original gummimatter og skikkelig matte for bagasjerom.

- Det bør følge med stålgrind bak baksetene mot bagasjerom.

- Registerreim er byttet på 172.000 (bilde 20). Bra.

- Automatkassene på disse bilene er gjennomgående gode. På manuell må du sjekke for lyder og også sjekke status for klutch (evt når ble det byttet clutch).

- Bilen er servet hos Volvo-forhandlere. Dette er et pluss.

- Sjekk understell for status og evt skader. Be gjerne om visning på bukk.

- Pris har jeg ikke noen spesiell mening om.

Lykke til med jakten på en solid og sikker familiebil med god kjørekomfort og rikelig med krefter. :-)

holyman2084
25/04/19, 16:10
Du kan se under bilen uten bukk. Se området rundt fremre jekkfeste og frem mot innfestningen til framvogna. Siden Volvo valgte Ford framvogn så er det denne som ruster og dette smitter ofte over på chassiset rundt innfestningen.


Sent from my iPad using Tapatalk

Bård
25/04/19, 19:07
Tusen takk for tips, blir nok en tur til uka å kikke på den. Søstra hadde snakka med selger og da var bilen inne te lakk av forskjermene nå pga noen bobler hadde hun fått beskjed om

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

SagaPer
25/04/19, 21:34
Tusen takk for tips, blir nok en tur til uka å kikke på den. Søstra hadde snakka med selger og da var bilen inne te lakk av forskjermene nå pga noen bobler hadde hun fått beskjed om

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

Kan ikke huske å ha sett en V70 eller XC70 innenfor de siste 10 årsmodellene med rustproblem på skjermer. Sjekk om bilen har kollisjonsskade(r) og om evt tidligere skader eller lakkarbeid er utført 100%. Sjekk også fargeforskjell på ulike deler av bilen som skjerm mot dør osv.

holyman2084
28/04/19, 22:11
Forskjermene kan ruste innefra pga disse «støyputene» som med alder trekker til seg vann og dritt og lager et surt miljø inni der. Ruster kanskje ikke gjennom på 10 år men du vil nok se ulike grader av rust eller tilløp til rust inni der dersom disse putene ikke skiftes/fjernes


Sent from my iPad using Tapatalk