PDA

Vis full versjon : Dør passasjer side umulig å åpne



bjoern.vie@gmail.com
21/04/19, 21:56
Har en 2007 modell xc90 der døren fremme passasjer side ikke lar seg åpne hverken fra utside eller innside . Vindu virker ikke ,blinklys blinker svakt i speil og det er ikke mulig å regulere speil. I følge en annen tråd er det en sort ledning inne i døren som må fikses. Men hvordan skal en få av dørpanel når døre ikke lar seg åpne. Det høres tikke lyder inne i døren. Kupe lyset blinker samt temp sensor viser-- .
Noen gode råd ?
Må dørpanelet ødelegges for å få døren opp ?

4x4vinge
21/04/19, 22:27
Ta av innerskjerm og da kommer du til ledningene mellom dørhengslene ta og rikle på den lednings bunten det er sansynligvis et brud inni den gummi belgen. Vist du da får opp døra så må du inn og se på ledningene og mulig lodde

bjoern.vie@gmail.com
21/04/19, 23:18
Takk for tipset.
Da gjenstår det å finne ut hvordan en får av inner skjermen.

mrstfu
22/04/19, 12:20
Av med hjulet, bit av popnagler, mulig en torx eller tre.

aarnes
26/04/19, 20:06
Ville sjekket ledningsmatta i døra FØR du demonterer innerskjermen.
jeg hadde nøyaktig samme problem på førersiden - bare å åpne døra fult ut, ta av gummibelgen og se om det er noen ledninger som har ryki.
Sikkert den svarte, siden det lyser svakt.

Jimbojama
27/04/19, 10:54
Men han får jo ikke opp døra. =p

aarnes
27/04/19, 11:01
Blind på begge øya. Husker ikke i farta om det er nøkkelhull på passasjersiden men hvis det er det så bruk nøkkelen og vri to ganger mot høyre eller venstre. Da går den opp

jiha1968
27/04/19, 18:31
Blind på begge øya. Husker ikke i farta om det er nøkkelhull på passasjersiden men hvis det er det så bruk nøkkelen og vri to ganger mot høyre eller venstre. Da går den opp

Tror vi må tilbake til 740/940 eller S40/V40 -04 for å finne noe særlig egnet nøkkelhull på passasjersiden ;)
Så jeg regner med at TS har plukket bort innerskjermen nå...
Og som nevnt over her, så er det som regel jordingskabelen (den sorte) som får tretthetsbrudd. Korrosjon i kontakten forekommer også.

cortinaterje
28/04/19, 10:32
som regel jordingskabelen

Verdt ett forsøk å prøve å jorde døra provisorisk for å få åpnet den?
Flaks forekommer

jiha1968
28/04/19, 11:43
Døren får nok jord så det holder gjennom hengslene. Og dessverre så er det ingen av komponentene i døra som er jordet til dørmetallet så vidt jeg vet...
Hvis feilen er der vi tror, så holder det å skyve sammen jordkabelen og pluggen på døra, gjennom åpningen bak innerskjermen, mens en medhjelper åpner...

cortinaterje
29/04/19, 10:29
ingen av komponentene i døra som er jordet til dørmetallet.

ja ja! jeg vet. Moderne biler.
Snar går det ikke lenger å jekke opp bilen selv uten at noe må nullstilles med computer etterpå:p