PDA

Vis full versjon : Ustabilt ladetrykk S60 2.0T 2001



spitfire74
09/04/19, 12:19
Hei. Har hatt en mistanke om at ladetrykket på min 2001 S60 2.0T har vært litt merkelig. Fikk i dag lånt et boost-instrument, og ser der at ladetrykket ved pådrag øker til ca 0.5 bar mellom 2-3000 rpm, så dumpes det og detter til null eller noen ganger til under null før det kanskje øker litt igjen... Jeg hører også at turboen spinner opp og gir en liten "poff" når trykket slippes. Jeg er klar over at det er lavtrykksturbo, men dette er nesten nulltrykksturbo. Som dere antageligvis kan forestille dere, gir det en noe "hakkete" aksellerasjon dette her. Klør meg litt i hodet her, så om noen har noen gode tips til hva jeg kan sjekke før jeg får for mange flis i fingra, ville det vært flott!

Thorvaldsen
09/04/19, 21:22
Dårlig magnetventil kan skape mye hodebry rundt dette med ustabilt turbotrykk. Kan jo muligens ha en sammenheng?:)

spitfire74
10/04/19, 21:29
Har bytta TCV om det er den du tenker på.

Vatnehol
11/04/19, 08:51
På tide med ny luftmengdemåler og lamda i front

spitfire74
12/04/19, 20:05
Etter å ha saumfart internettet etter informasjon, så har jeg kommet til samme svar - Ny LMM og forreste Lambda.

anders1997
19/05/19, 19:21
Hei, ville ikkje det ha slått ut på diagnoseapparat om LMM og lambda hadde vært gåen? Har eit lignende problem med min.

Vatnehol
19/05/19, 21:31
Hei, ville ikkje det ha slått ut på diagnoseapparat om LMM og lambda hadde vært gåen? Har eit lignende problem med min.

Når dei er gåen ja, men dei gir feil signal lenge før du får noen kode. Volvo har vært alt for snill på grensene for signal avvik på disse.

veldig vanlig så kan det lønne seg å bytte lmm og lamda i front på minst hver 160k km. Dette vil du også legge merke til på fuel forbruket.