PDA

Vis full versjon : Bytte av airbager og sikkerhetsbelter



kjgas
01/04/19, 18:41
Hei,

Etter å vært en liten tur i grøfta med den ene 940'n min (95') gikk begge airbagene og beltestrammerene av. Tenkte å sette over disse fra delebilen (97') siden skaden på den andre ikke ble noe særlig.

Er det noe jeg må tenke på når jeg flytter over disse annet enn å koble fra batteriet?

kjgas
02/04/19, 11:48
Består airbag systemet av mer enn ratt, passasjer side, begge fremre belter og hjernen?
Står ikke så mye i Haynes boka om dette..

kjgas
02/04/19, 13:21
Prøver meg fram, og har gått greit så langt :)
Men... Hjernen under setet er ikke lik. Kan den gamle brukes om igjen, eller må den også byttes?

Christian
02/04/19, 18:03
Er ikke noe hokus-pokus med disse airbagene, du kan flytte de over så fremt det er samme system, er noen forskjeller på sips/sips bag som kan by på problemer.
Som du sier så er styreenhetene ulike, er det samme stikk/plugg på ledningen?

kjgas
03/04/19, 09:49
Har ikke vært borti airbag systemet før, men som du sier, så er det ikke så komplisert. Men jeg har ikke lysst til å gjøre noe galt som plutselig smeller av hele sulamitten :)
Nei, hjernen er ikke lik. Den ene har stikken forover, den andre ut til siden. Pluggen er heller ikke lik, men er samme antall kontakter.

Vet du om hjernen kan brukes på nytt, eller må den byttes?

kjgas
03/04/19, 09:51
Alle de andre komponentene er like og har samme nummer i begge bilene. Er kun hjernen som er ulik

kjgas
06/04/19, 19:04
Noen som vet om hjernen kan brukes på nytt, eller må byttes?