PDA

Vis full versjon : Strømforbruker på bilens batteripakke?



V90T8H
29/03/19, 20:26
Tenkte montere dashcam i bilen. Er det mulig å hente ut 12V fra batteripakken til el-motoren? Tenker hvis kameraet står på for lenge og er koblet til startbatteriet vil kameraet tømme startbatteriet hvis bilen står over lenger tid?

digitaldias
02/04/19, 10:57
Jeg har min koblet til sigarett-tenner uttaket, fungerer greit. Den har en svær kondensator som holder liv i den når du f.eks. står parkert, slik at den kan filme om noe skjer mens du er borte.

V90T8H
10/04/19, 22:46
Jeg kan være borte i over en uke i strekk. Da står bilen enten på en flyplass eller andre steder den er noe utsatt. Må ha en ganske heftig kondensator om den skal levere konstant 0.5A i opp til 10 dager:)
Tenkte derfor det kunne vert greit å koblet det til batteripakka, den har jo ganske stor kapasitet:)

Christian
11/04/19, 17:04
Batteripakka har 400 volt.

digitaldias
18/04/19, 20:47
Jeg kan være borte i over en uke i strekk. Da står bilen enten på en flyplass eller andre steder den er noe utsatt. Må ha en ganske heftig kondensator om den skal levere konstant 0.5A i opp til 10 dager:)
Tenkte derfor det kunne vert greit å koblet det til batteripakka, den har jo ganske stor kapasitet:)

du bør nok heller tenke milliampere, og tildels mikroampere. Det meste jeg selv lager av sensorer ligger og dørger på mikroampere, og forbruker rundt 75 milliampere når den vekkes for å gjøre en jobb. Jeg vet kameraer bruker noe mer strøm, men neppe oppe i noe sånt som 0.5A

HKN
24/04/19, 14:04
Jeg har montert Garmin Dashcam i min XC90. Kjøpte med Parking Mode Cable til denne som kutter strømtilførselen dersom spenningen bikker under et visst nivå. Et annet alternativ kan være å bruke en stor powerbank som kan lever strøm samtidig som den lader selv. Er det noen som har forslag til hvilken sikringskurs jeg skal koble meg inn på for å få konstant pluss selv om bilen slås av og låses?

V90T8H
25/04/19, 02:35
du bør nok heller tenke milliampere, og tildels mikroampere. Det meste jeg selv lager av sensorer ligger og dørger på mikroampere, og forbruker rundt 75 milliampere når den vekkes for å gjøre en jobb. Jeg vet kameraer bruker noe mer strøm, men neppe oppe i noe sånt som 0.5A

Har et likt kamera i firmabilen og det måler jeg til 0.43A ved opptak. Faller til under 0.1A ved dvale


Ønsker at det ikke går i dvale men tar opp hele tiden, og lagrer hvis G-sensoren merker noe. I dvale tar det kun fra det sekundet sensoren reagerer, hvis det står på opptak lagrer den fra 30 sekunder før og det kan absolutt være en fordel