PDA

Vis full versjon : Ombygging ZF kasse -> B230



Thomsa94
26/03/19, 15:49
Hei! Er det noen som har noen tips til hva man må gjøre for å få en getrag zf kasse til å passe på en b230ft?
Har en zf kasse liggende som er ferdig omsveist clutch hus, så den er grei :)
Hva mere må jeg bygge om/kjøpe inn? :)

Nordstad
29/03/19, 17:27
Har selv kjøpt ZF kasse som skal passe i en b230fk.

Deler jeg har bestilt:

- 6 puck sinter clutch uten fjærer (valgte uten fjær, da med har en risiko for at fjæra kan ramle ut, fikk jeg høre) og forsterket trykkplate. Disse to delene er bestilt hos KRB trading, bare å søk det opp på facebook så finner du mail å kontaktinfo.
ut i fra det jeg vet om den kassa jeg har er at akselen ut i fra kassa er 29mm i omkrets å 10 splines.

- nytt utløserlager fra GS bildeler.
Velg biltypen: BMW 5 serie - E34 - sedan - 525tds. klikk deg så videre til Motor og clutch - clutch/svinghul - så skal det være kun ett utløserlager å velge i. snakket med GS bildeler når jeg bestilte å de mente det skulle være rett type.

anbefaler å bygge om til hydraulisk clutch, så da må du forlenge clutchpedalen, kjøpe inn master sylinder (jeg bruker fra M90 kasse), også var det med orginal slavesylinder i zfkassa jeg kjøpte.

så må du nok tilpasse mellomaksling og tilpasse spakestell. det var ferdig tilpasset til 240 da jeg kjøpte den, så det har jeg ikke gjort selv.

Det er det jeg har plukket med meg av info angående ombygging til zf kasse i b230 :) håper dette hjalp litt :)