PDA

Vis full versjon : Vanskelig å starte



Appiz
25/03/19, 21:44
B20a med stromberg 175cd2. Lett å starte på kald motor, men etter å ha kjørt den varm er den vanskelig å starte igjen. Når bilen kjøres merkes ingenting. Greit pådrag, ikke fjusking, ikke hard gange..alt virker normalt. Hva kan være galt?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Appiz
28/03/19, 19:43
Ingen som har noen idé?


Sent from my iPhone using Tapatalk

TheEdge
27/08/22, 00:01
Fant du ut av dette problemet? Har eksakt samme problem på en b200k med solex Cisac forgasser. Slår til med en gang på kald motor, men når den er varm må man kinne en stund og den kommer svært nølende i gang.

Øygard
28/08/22, 00:17
Viss du kjører hardt og det er skikkeleg varmt der når du stoppar kan bensinen i forgassaren fordampa og so må du kinna fram bensin igjen, Til min 77-modell 242 fekk eg kjøpt ei plata av bakelitt til å ha mellom innsuget og forgassaen for at varmen frå motoren ikkje skal spre seg til forgassaren.

TheEdge
31/08/22, 09:43
Viss du kjører hardt og det er skikkeleg varmt der når du stoppar kan bensinen i forgassaren fordampa og so må du kinna fram bensin igjen, Til min 77-modell 242 fekk eg kjøpt ei plata av bakelitt til å ha mellom innsuget og forgassaen for at varmen frå motoren ikkje skal spre seg til forgassaren.


Men tviler på at det er dette som er problemet i mitt tilfelle, for dersom bensinen først var fordampet på grunn av varmen, så ville jo forgasseren fortsatt være tom selv om motoren fikk kjøle seg ned før man prøver start igjen. Denne slår alltid til med en gang når den er kald og man bruker choke, men når den først har normal driftstemperatur må man alltid kinne unaturlig lenge og når den da først kommer så kommer den svært nølende og man må "lirke den i gang" med gasspedalen. Når den først er i gang går den jo helt fint på tomgang og ellers.