PDA

Vis full versjon : 07 v70 med nivomat. Bytte til standard?



morpheusbd
13/03/19, 08:21
Fant ut at v70ien min har nivomat dempere bak. Har kjøpt standard dempere. Holder det å kjøpe standard eller forsterkede fjærer å montere standard dempere og fjærer for å få vekk nivomat? Eller må jeg bytte noe mer?

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Per Turbo
13/03/19, 08:27
Du må bytte dempere, fjører og så de demperlagrene på toppen av dempern (de som sitter skrudd i gulvet fra oversiden)

Ellers er det rett frem sånn sett.





Per Turbo

2005 V70 2.0T Police Edition - Gatebil Rescue
2016 FH500 #poophunters (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=poophunters) krokbil

locked
18/03/19, 00:35
Eg hadde "vanlege" dempera på min V70 AWD 2007, det var eg så skuffa over at eg betalte ganske mykje pengar for å få ettermontert nivåregulering. Blei ein heilt anna bil, ville aldri bytta tilbake!

jerognal
18/03/19, 08:28
Går vel an å montere litt stivere "standarddempere"?

Morgis
18/03/19, 11:39
Hva er bruksmønsteret?
standarddempere-sportdempere-xcdempere.... disse kan ikke sammenliknes med nivomatic man bruker bagasjerommet og tilhengeren aktivt.

jerognal
19/03/19, 10:44
Vil tro at stivere dempere gjør susen. Kona har Nivomatic. Kommer IKKE til å kjøpe nye til de prisene volvo skal ha.(Har foreløpig vært heldig og funnet brukte, men de varer vel ikke evig). Sjøl har eg 4C og når de står på "SPORT" gir ikke fullastet henger noen dårlig opplevelse. Så vil tro at å montere sportsdempere i stedet for Nivomatic ikke er ille.