PDA

Vis full versjon : Awd feil på V-70 2005mod



stein erik olsen
06/03/19, 22:31
Hei. Har selvfølgelig periodisk feil med awd.

Hvilken del som er mest vanlig å ryke av trykksensor og Pumpa på Haldex?

Er ny haldex olje og filter. Hylse er ok

jiha1968
06/03/19, 23:11
Velkommen tilbake til riktig forumavdeling, og med liv i DIM og CCM ;)
Pumpa ryker som regel av tett filter i lengre tid eller etter mange nok år i drift, sensoren ryker når den selv ønsker. Kanskje noen i forumet kan hente ut en salgs/reparasjons-statistikk på dette...?

Du kan forsåvidt ha DEM-feil selv om det er feilmelding på trykket, men det er mere sjelden.
Hvis det er visse andre feilkoder på gang, så er det også mulighet for feil i REM.

Skulle feilen bli mer permanent, så kan denne være kjekk å se på: https://xemodex.com/us/knowledgebase/dem-diagnostic-flow-chart-s60awd-xc60-xc70-and-xc90-2005-2010/
Inntil videre, les ut feilkoder og post dem her:)

Svirre
13/03/19, 20:03
Høres veldig ut som feil på pumpa. Det enkelste er investere i en annen/ny pumpe og få byttet denne. Hvis det fremdeles skulle være problemer, så har nok elektonikken (DEM) røket. Denne får du reparert i Sverige for under 3000kr med sending t/r internt i Sverige (hvis du har enkel tilgang til et postkontor som har restante-løsning).

Det aller beste er å få lest ut feilkoder og sjekket opp sanntidsverdier fra DEM på om den forsøker å gi pumpa spenning under kjøring.
Trykksensor har jeg ikke hørt/lest om, så denne kan nok utelukkes.

Minner om at DEM IKKE er like kompatibel å kjøpe brukt som man andre enheter på bilen. Har forsøkt en annen med samme delenr, men kom fra en 2.5T AWD AUT og det resulterte ikke i noe som helst. Jeg vet om folk som har byttet DEM fra annen bil med suksess, men da med samme oppsett. Ellers er selve pumpen analog og vil fungere fra hvilken som helst bil den måtte komme fra, om du skulle velge brukt.

Link til verkstedet i Sverige jeg brukte:
http://innosund.com/repair/

Vegard__
14/03/19, 10:03
Hei. Har selvfølgelig periodisk feil med awd.

Hvilken del som er mest vanlig å ryke av trykksensor og Pumpa på Haldex?

Er ny haldex olje og filter. Hylse er ok

Det kan bare være solenoiden som er gåen, spes ved feil som kommer og går. Det er den billigste og første feilen jeg ville sjekket ut.

stein erik olsen
25/03/19, 22:10
Skiftet til ny pumpe og awd fungere iallefall nu :)