PDA

Vis full versjon : Kam til b230fk med 531 topp, vx3 kam og 20t



andreaslie
25/02/19, 19:14
Noen som har en formening om hva som er den beste kamen for dette oppsetet?:

B230fk orginal
531 topp med vx3 kam
Td04 20t turbo @ ca. 1bar
Orginal dyser og bensintrykk (enn så lenge)
3 toms eksos hele veien
Ecomax chip

Ønsker å få bedre bunndrag, da den nå ikke begyner å dra før 3500-4000 noe som er litt sent.

Har også et problem med at den når 5000-5500 rpm med maks trykk, så kutter den helt?, nesten som att en av intercooler slangene hopper av. Kan det være bensinkutt?

Batland
25/02/19, 19:38
På generelt grunnlag er det ingen kammer som gir bedre bunndrag og höyere dreiemoment på lave turtall enn A-kammen, Enem V15 og V15 Turbo. http://enem.se/produkter.asp

Når det er sagt så vil du aldri klare å få skikkelig godt drag i en mild 2,3L rödmotor så lenge du har 531 topp og 152 mm lange råder.
Dette har värt kjent lenge. :)


Jeg ville porta en 530 topp......., da den vil få bedre gasshastighet........
Tommy luhr bremsa 572hk på hjul med porta 530 og orginal ventiler, så potensiale fins ;)
mvh

andreaslie
26/02/19, 12:22
Ser pedersen racing har fått inn noen nye kamer, noen som vet hvordan di er?

HansOla
26/02/19, 16:22
Den eneste kammen Pedersen har som du kan vurdere, er kg2t kammen. Resten er for ville til milde turbomotorer :)

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Jimmen
06/03/19, 14:31
På generelt grunnlag er det ingen kammer som gir bedre bunndrag og höyere dreiemoment på lave turtall enn A-kammen, Enem V15 og V15 Turbo. http://enem.se/produkter.asp

Når det er sagt så vil du aldri klare å få skikkelig godt drag i en mild 2,3L rödmotor så lenge du har 531 topp og 152 mm lange råder.
Dette har värt kjent lenge. :)

Hvordan er det å bytte ut 152mm til 150mm, istede for å lage den såkalte "Batland" gropa i stemplene?

Batland
06/03/19, 14:46
Hvordan er det å bytte ut 152mm til 150mm, istede for å lage den såkalte "Batland" gropa i stemplene?
Ett veldig godt spørsmål som det IKKE finnes ett enkelt, greit, tydelig og klart svar på. Grunnen er at noen har gode resultater med trang klemspalte (squish) og anbefaler kun det. Andre dreier bort squishringen for å fjerne all squish og har gode resultater med det. Jeg har sett:
1. Gode resultater med squish.
2. Dårlige resultater med squish.
3. Gode resultater uten squish.
4. Dårlige resultater uten squish.

Her må det bare tas en avgjørelse. Dette er ett av få områder jeg holder meg unna i forhold til å gi anbefalinger eller føringer fordi sluttresultatet er såpass usikkert uansett hva som velges.