PDA

Vis full versjon : Kjøp av 940 D24TIC, 95 modell med m90.



Espein
19/07/10, 17:34
Hei!

Kan skaffe en Volvo 940, 95 modell, med m90 girkasse og d24tic motor.
4 elruter, STRØKENT motorrom, ser seriøst ut som nytt.
Er en varebil -> sette inn bakseter, 1 eier og el-glasstakluke.
osv... Kilometerstand er 223 000 km!

Negative er att han som eier den har alkoholproblemer (veldig og) men pappa kjenner han og han er svært dyktig mekaniker. Men han har havna på sia på den, så må skifte dører, framskjerm, panser, frontrute osv osv. Bilen har stått nesten stille i flere år, så må skifte reg.reim, noen bremser etc.

Skal ha den til Litauen (og nok en gang, ikke diskuter dette her, som jeg har hatt flere tråder om) Men er en sånn bil verdt 20 000,-? Skal skifte alt nedi Litauen + lakkering for 10-15 000,-. Så få den eu-godkjent og bygd om til 5 seter.

Er ikke d24tic sammen med m90 sjelden vare? Finner jo ingen diesel 940er på finn.no..

Hva tror dere?

Svirre
19/07/10, 18:47
KJØP! Uten tvil.

Min er gått 334 000km og har litt mer "chabbi" tilstand. Den går som ei klokke enda, men forrige eier har nok ikke behadlet min så bra.

D24T med M90 er en fryktelig sjeldenhet. Mener å huske at den kom med på bilene 95->, og det er ikke mange av de igjen. Jeg har fått noe erfaring med denne motoren, og må si at den tåler juling ( så lenge den er varm)

Kjøp deg den bilen, og bli en stolt eier. Jeg er den eneste i distriktet her med slik bil, og jeg er stolt av det! Vanlig bil, med sjeldent arbeidsjern under panseret.

EDIT: Blei litt ivrig med å lese, så jeg fikk ikke med meg at den hanva på sia. Men uanset. Går motoren bra uten ulyder (som sikkert er litt vanskelig å vite siden den har stått stille i flere år)
Men generelt; bra motor i bra bil. Er det strøkent, så forteller det mye om eieren. Min hadde nok ikke fått motorvask på de siste 100 000km så det var godt å kunne se motoren igjen ;)

Espein
19/07/10, 20:47
Hehe, fint å høre :)

Bilen starter og går :) Men er lite kjørt..

Svirre
19/07/10, 22:00
Hehe, fint å høre :)

Bilen starter og går :) Men er lite kjørt..

Da ville jeg gått for den. Motoren er UTROLIG slitesterk! Bare skift olje på den regelmessig. Samme om det er hver 5000 eller 15 000km, bare regelmessig. Juster dieseltrykket litt opp, så har du røykmaksin for de største diskoteka her i landet :D

Espein
19/07/10, 23:04
og 3" eksos sammen med åpentfilter? hehe..

Espein
20/07/10, 21:52
Da var bilen henta.

Skal skifte 4 dørtrekk, 5 seter og få inni belter før den blir sendt.
16500,- for å gjøre den strøken i Litauen, godkjenne ombygging til 5 seter og eu godkjenning etterpå i Norge. Skal til Litauen om 1-2 uker :) Kan godt lage prosjektråd =)

mcnugget
21/07/10, 05:31
Lag prosjekttråd ja... :D

Svirre
21/07/10, 10:19
Da var bilen henta.

Skal skifte 4 dørtrekk, 5 seter og få inni belter før den blir sendt.
16500,- for å gjøre den strøken i Litauen, godkjenne ombygging til 5 seter og eu godkjenning etterpå i Norge. Skal til Litauen om 1-2 uker :) Kan godt lage prosjektråd =)

Bare arbeidet er utført riktig så koster det ikke noe i Norge å registrere fra 2->5 seter :D

Og 16500,- var ikke ille for å få den i stand. Hadde jeg hatt fast jobb over lengre tid hadde jeg tatt opp lån for å få betalt hellakkering her i byen. De skal ha ca 12 000kr for hellakkering helt ned til motoren. Da ordner de lakkering med dører av og lakkerer der det vil være synlig når du evt åpner dører, panser etc. Da fjernes rusta samtidig (lakkrust og overflaterust) :D 3 flinke polakker :D

EDIT: Ta vare på denne, da dette er noe sjeldent!

Espein
21/07/10, 16:27
16500,- er for mere enn bare lakk da, lakkeringen, grunnings osv. kommer på 6-7000. Blir niende bilen som er nedi der, å blir som oftest bra :)

Svirre
22/07/10, 15:43
16500,- er for mere enn bare lakk da, lakkeringen, grunnings osv. kommer på 6-7000. Blir niende bilen som er nedi der, å blir som oftest bra :)

Kanskje jeg også kan benytte meg av de å, eller er det bare kjentfolk? :P

Espein
22/07/10, 16:18
Onkelen til polakken til faren min som driver nedi der :p Kan godf skaffe firmanavnet så du kan kontakte de selv. :)

Svirre
22/07/10, 19:56
Onkelen til polakken til faren min som driver nedi der :p Kan godf skaffe firmanavnet så du kan kontakte de selv. :)

Kanskje det ;) Hadde ikke blitt noe nå uansett, men ved seinere så kanskje :)