PDA

Vis full versjon : Er det forskjell på strømforbruk på Låst og Ulåst bil XC60 ?



hobby610
06/02/19, 12:37
XC60 D5 2012mod.
Har egentlig aldri tenkt over dette, MEN kan det være stor forskjell på hva som trekkes av strøm fra batteriet på låst konta ulåst bil?? Har selv ikke hatt problem med lav batteri-spenning på min XC60,men har hørt att noen sier att ulåst bil trekker mer strøm. Om dette stemmer,er dette da marginalt eller stor forskjell? Siden jeg har dieselvarmer så bruker jeg uansett å vedlikeholds ladde 3-4 ganger om vinteren

Christian
06/02/19, 17:52
Ingen forskjell. Etter noen minutter så er hele bilen i dvale og eneste forskjell er at døra ikke er låst.

MadAss
06/02/19, 22:11
Ikke helt korrekt.
Det tar lenger til før alle styreenhetene stenger ned ved ulåst bil. Dette gir et strømforbruk over lenger tid enn nødvendig.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

mrstfu
07/02/19, 08:07
Om det skulle vært et problem, tipper jeg brukermanualen sier noe om det. I firmabilen min, en '12 Caddy, står det ganske klart i manualen advart om at ulåst bil over flere døgn vil tappe batteriet, noe jeg har opplevd selv. Kan stå låst og urørt over tre uker i sommerferien og fyre opp uten problemer, men en helg i fjor hvor den sto ulåst var nok til at jeg trengte booster.