PDA

Vis full versjon : Kontakt til clutchbryter?



Jakke
21/01/19, 18:07
Noen som vet hvor denne kommer ut av ledningsnettet? I koblingsskjemaet til 2003 S60 er den ikke stipla, mao er den en del av det faste nettet, og ikke en del som fjernes om det er automat, såvidt jeg har forstått det.

Dermed skal jeg ha pluggen oppunder rattet en plass, men klarer ikke finne den. Clutchbryterkontakten er jo ganske nært torpedoveggen, så det må jo være litt ledning å gå på. Denne går ikke på CEM, men ECM, så den skal vel gå rett opp til storkontakten under frontruta.

Jakke
22/01/19, 16:49
Ingen som vet? Ingen som kan kike under?

EDIT: Jeg finner bilder av kontakten, ser ut som den kommer fra førerdørsiden av bilen, der jeg har CEM, iallefall på V70R og C70. Tro om den er inni all teipen som holder kabelsalaten sammen?

Jakke
22/01/19, 18:31
Beklager spam. Gjorde litt mer research på jobb nå, 2001, 2002 og 2004 har konsekvent denne kabelen stipla, mens 2003 og 2005 ikke har det. Stipla betyr at den kun er i nettet om den funksjonen er tilstede, mao. manuell vs automat. Siden den ikke er stipla, så antar jeg at den er der.

Skal se om jeg tør å ta ut ECU igjen for å se på pluggen om det er terminert en kabel i pluggen eller ikke.